Spring naar bijdragen

Banden


Recommended Posts

Hallo Jeepers, ik ben op zoek naar nieuwe banden voor mijn Jeep Wrangler Unlimited Sahara 2011. Standaard maat is 255/70R18 en huidige originele banden is Bridgestone Dueler 840 (nog beperkte voorraad). Deze band heeft een "normaal" profiel, maar nu ben ik aan het kijken voor BFgoodrich oid. met A/T profiel zodat offroad ook mogelijk kan zijn. Echter, in deze maat in Europa niet verkrijgbaar... voor zover ik heb kunnen nagaan. Deze mogen ook niet geïmporteerd worden omdat zij niet zijn voorzien van E keur. Heeft iemand een idee voor een alternatief, zonder dat ik de allu velgen moet vervangen??? bestaat er een Equivalenten tabel waarbij ik met dezelfde 18" velgen, andere banden kan gebruiken (A/T M+S} ??? bvb. dank voor reactie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roo4JK en Michel1972, Dank voor jullie snelle reactie... hier kan ik wat mee...heb al gezien dat  Nexen Roadian HTX RH5  ook in die maat met E-keurmerk beschikbaar is, wel geen zware terrein banden maar OK. Ik vraag me af of je ook niet 255/60R18 zou kunnen gebruiken dus wat lager....??  General Grabber AT2 255/60R18?? Moet je natuurlijk weer de KM teller opnieuw instellen. Denk dat het verstandig is om niet overhaast te beslissen ...

 

bewerkt door No PanNick
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 2 terug gewisseld - stond voorheen eveneens op Bridgestone Duellers 18" 255/70 (Ik rij geen off road) en heb eveneens Sahara velgen. 

Mik vond het weggedrag niet goed bij vochtig/nat weet. Heb een korte JK en bij ronde punten was ik niet echt 'gerust'. Heb nu Goodyear efficient grip in deze maat. Wegligging is merkelijk verbeterend. Prijs was ook te - ik dacht een goeie 700€ voor stuks gemonteerd en gebalanceerd. Ik heb de exacte over de band neergezet in mijn 'voorstellings topic'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...