Gorris Geplaatst October 12, 2015 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2015 De plannen voor de verbouwing van mijn Jeep XJ beginnen redelijk vorm te krijgen, het volgende staat zo goed als vast: - 4.5 inch Rough Country short arm (X-series) liftkit - 33 Inch BFG Muds - Lockers - Trommelremmen achter vervangen door schijfremmen Nu staat de Dana 35 achteras niet bepaald bekend om zijn robuustheid , ik wil deze dus graag gaan vervangen. Maar waarmee De makkelijkste optie is een Chrysler 8.25 as of een Ford 8.8 as van een Explorer. Het voordeel van de Ford as is dat deze een stuk sterker is dan de Chrysler as en al voorzien is van schijfremmen. Beide assen zijn redelijk makkelijk te monteren. Maar ik ben ook aan het twijfelen om er assen van een Nissan Patrol onder te knutselen aangezien deze ook al schijfremmen hebben en vaak al voorzien zijn van een locker . Echter zijn de Nissan assen helemaal nieuw voor mij, welke zullen het beste in aanmerking komen Y60 of Y61 :-k Kan verder iemand mij helpen bij de volgende vragen: - Wat zijn de R&P verhoudingen in de diverse Nissan assen? - Welk type as zou voor mij het meest geschikt zijn? - Zijn er in de vooras ook standaard lockers gemonteerd of alleen in de achteras? - Wat is een normale prijs voor zo'n set assen en weet iemand waar ik deze kan kopen? - Heeft er al iemand ervaring met deze ombouw? Dat er veel aangepast moet worden is mij duidelijk i.v.m. met de montage punten ed. maar zijn er verder nog onvoorziene problemen waar ik tegenaan ga lopen? Ik ben benieuwd naar de mening en ervaringen van jullie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gorris Geplaatst October 12, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2015 Bedankt voor het antwoord. Als ik jou reactie zo lees kom ik dus nog voor een aardige uitdaging te staan Dat de Patrol assen de diffs aan de verkeerde kant hadden had ik niet bij stil gestaan , is dit bij alle type Patrol assen zo De Ford 8.8 is dus een beter alternatief, aangezien deze ook al is voorzien van schijfremmen. Weet jij zo wat hiervoor een redelijke prijs is? Een SYE wordt sowieso toegepast in combinatie met de aangepaste voorste aandrijfas (dubbelkruis), en inderdaad worden de spadborden uitgeslepen i.c.m. Bushwackers. Wel twijfel ik nog tussen de Flat Flares of de traditionele. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gorris Geplaatst October 12, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2015 Als ik dit zo lees lijkt het me dus het verstandigste om voor een Ford 8.8 achteras te gaan Nu alleen nog een goede weten te vinden Als iemand iets heeft liggen hoor ik het graag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roy Gorris Geplaatst March 1, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2016 Heb voor 150€ een Ford 8.8 met LSD op de kop weten te tikken, heb ik gelijk al schijfremmen achterop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roy Gorris Geplaatst March 2, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2016 Klopt, de as welke ik heb is uit 1998 en heeft 190K (km) gelopen, degene waar ik hem van heb gekocht heeft deze donor auto gekocht voor de automaatbak. Verder wil ik ander eR&P monteren in combinatie met een locker (eatron, ARB, OX locker oid) Dit kan echter nog effe duren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.