Spring naar bijdragen

Accumulator


Recommended Posts

Hallo,

Een paar dagen terug bezig geweest met het vervangen van de AC accumulator. Airco was ermee opgehouden, en heb daar zichtbare lekkage gehad.

 

Ik rij al een hele tijd rond zonder hitteschild om de spruitstuk passagierskant, was ooit gebroken en daar nooit problemen mee gehad. Nieuwe accumulator precies op dezelfde manier gemonteerd als de oude, maar het zat me al niet zo lekker, veel te dicht op het spruitstuk.... Maar goed, oude zat ook zo vast... En vandaag rook onder de motorkap, plastic om de slang verbrand en een gat in de slang zelf :frusty: AC was gelukkig leeg.

Foto540-CKONLVKO.jpg

 

Mijn vraag is, kan ik gewoon dat gedeelte eruit snijden, koppelstukjes maken en een nieuw stuk slang erin stoppen? Anders wordt het een nieuwe accumulator, is dat verstandiger ivm de R134A?

 

Hoe kan ik er het beste voor zorgen dat de slang in orde blijft, zijn daar speciale omhulsels voor te koop wat tegen hitte kan? Ik denk niet dat het originele hitteschild (heb die van de bestuurderskant verplaatst naar de passagierskant) voldoende is. Klote ontwerp is het ook, hij zou zo direct naar de pomp kunnen maar maakt een hele omweg, precies langs het spruitstuk.... LPG verdamper komt ook niet ten goede qua ruimte.

Foto360-Z6N7W7UT.jpg

 

Foto540-ATVAK4IL.jpg


PS. een kleine halve liter olieverbruik per 1000km, wat vinden jullie daar van met 280k op de klok?

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...