Spring naar bijdragen

Zijn dit grote problemen?


McAlley
 Share

Recommended Posts

Ik heb de YJ uit 1990 (nederlandse Jeep) met 2.5l bekeken.

Blijkt een harde auto te zijn.

Maar,......

als het stuur naar de uiterste stand wordt gedraaid, maakt het op het eindpunt ontzettend veel lawaai. Alsof iets aanslijt.

Kent iemand dit probleem en is het moeilijk/duur om het op te lossen?

Ook begint de auto wat te schudden (beetje) als bij 100km of meer de 5e versnelling wordt ingeschakeld. Doet het niet in z'n vier bij de zelfde snelheid of toerental.

Wat zou dit kunnen zijn.

Bij een bepaalde snelheid/toerental ontstaat er een trilrammel bij de pook van de H-L gearing.

Duidt dit op een groot probleem?

Ik hoop dat het allemaal kleine oorzaken zullen zijn, want voor de rest past mij deze Wrangler wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lawaai aan het einde van de stuuruitslag, is vermoedelijk het werken van de drukregelaar in de pomp. Nieuwe olie in het systeem wil 'm nog wel eens wat stiller maken. Ook kan het zijn dat de aandrijfriem van de stuurpomp te slap staat ( slippen) of dat de slangen ergens tegenaan liggen. Niet iets om je al teveel zorgen over te maken dus...

Dan het schudden in 5, dat hoeft ook niets ernstigs te zijn. Misschien een wat al te soepel motorrubber of een kruisje in de aandrijfas stuk. Ook daarbij verwacht ik eerlijk gezegd geen grote mankementen!

Trillen van de pook van de tussenbak kan dezelfde oorzaak hebben.

Maar is er veel aan de Jeep gemodificeerd, of issie standaard? Met grotere wielen kun je nl ook gewoon te laag in toeren komen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer ik mijn wagen in zijn 4WD heb staan en ik het stuur maximaal draai maakt hij ook een apart geluid... Heeft er tevens mee te maken dat er 33's onder liggen.

Dat geluid komt dan van de stuurbekrachtigingspomp af.

Kijk eens wat hij doen als je hem in zijn 2WD zet.

Errug benieuwd verder naar de foto(s)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst gefeliciteerd!

De foto moet je eerst ergens op het internet plaatsen, op je eigen webspace, of bij een photo hosting service bijvoorbeeld. http://www.imageshack.us/ bijv.

Daarna kun je met een linkje de foto hier zichtbaar maken.

-HIER- heeft Mav het al eens omschreven.

We wachten met <strike>smart</strike> Jeep op een foto!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...