Spring naar bijdragen

Iemand ervaring met importen uit amerika?


MaCJ5
 Share

Recommended Posts

Er zijn op dit forum diverse keren posten geopend over spullen uit USA halen

In het kort.

Ik koop veel bij www.4wd.com Catalogus vroeger gratis nu $ 9,00

Kleine zendingen 1 of 2 dozen transport kost usd 50 bv softtop.

Verenpakket compleet transport usd 400

Je betaalt catalogusprijs + transport Hierover betaal je 4,5% invoerrecht en 19% BTW Door het koersverschil kost iets van usd 300 je ongeveer eur 300 +transport.

Let op de aanbiedingen van B&S Tiel, Off Road Centre Utrecht etc. want die zijn ook vaak interessant.Saris in Valburg geeft korting op Optima Gel accus aan JCN leden.

evenals Velba automaterialen.

sukses

Dez wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dez,

Bedankt voor deze info. Dus als ik het goed bekijk zit het dus zo: stel je koopt een raamframe van 140 $ dan komt er alleen 50 $ transport kosten bij aangezien de 4,5% invoerrechten en de 19% BTW al verrekend zijn door het koersverschil??

Dan had ik nog een vraag stel je koopt er een aantal onderdelen bij die niet al te groot van formaat zijn zoals spiegels, ruittewisser systeem enz worden de transport kosten dan erg veel hoger of is die 50 $ zeg maar een soort startbedrag.

En hoelang duurt het voordat het er is?

Ik heb gezocht naar meerdere topics hierover maar kon ze niet vinden, ben ook pas net jeep eigenaar dus zit hier nog niet zo lang mee te kijken...

Alvast bedankt,

Mvg Martijn de Nijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MaCJ5@Sep 12 2005, 12:01

Dez,

Bedankt voor deze info. Dus als ik het goed bekijk zit het dus zo: stel je koopt een raamframe van 140 $  dan komt er alleen 50 $ transport kosten bij aangezien de 4,5% invoerrechten en de 19% BTW al verrekend zijn door het koersverschil??

Dan had ik nog een vraag stel je koopt er een aantal onderdelen bij die niet al te groot van formaat zijn zoals spiegels, ruittewisser systeem enz worden de transport kosten dan erg veel hoger of is die 50 $ zeg maar een soort startbedrag.

En hoelang duurt het voordat het er is?

Ik heb gezocht naar meerdere topics hierover maar kon ze niet vinden, ben ook pas net jeep eigenaar dus zit hier nog niet zo lang mee te kijken...

Alvast bedankt,

Mvg Martijn de Nijs

<div align="right">

Klopt vracht varieerd tussen 50 en 150 usd zolang pakketpost is ( UPS )

is luchtvracht dus binnen 4 werkdagen bij je thuis afgeleverd

De catalogusprijs en vracht worden per creditkaart afgeschreven na verscheping

de invoerrechten en btw en voorschotprovisie ( € 10,00) bij aflevering

Nadat je order klaar is krijg je bericht wat transport gaat kosten en kun je nog kiezen tussen express en expedited. Kies expedited 1 of 2 dagen langer onderweg maar veel goedkoper.

Als je nieuw bent met Jeeponderdelen pas dan op en bestel het juiste artikel

er zijn meerdere systemen buizen voor de softop en gevolg is dat de dustcovers/opzetvensters etc alemaal anders zijn. Raadpleeg eerst iemand die er een beetje verstand van heeft dat voorkomt teleurstelling.En voor een Wrangler varieeren onderdelen ook van jaar tot jaar.

Als je meer vragen hebt kun je ook een persoonlijk bericht sturen of me mailen

h.meeuwsen@chello.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

Wanneer ik onderdelen uit de USA wil halen kijk ik veelal op Ebay.

(bijna) alle gerennomeerde en in Nederland veel besproken jeep-part leveranciers in Amerika hebben (een deel van) hun assortiment erop staan.

Je stuurt dan een mailtje met datgene wat je wil hebben.

Ikzelf heb al 3x meegemaakt dat ik korting kreeg omdat ik meerdere dingen tegelijk bestelde !!!

Tevens vraag je in datzelfde mailtje wat de verzendkosten zijn, zij rekenen dat dan uit voor je en je krijgt een volledige prijsopgave terug.

Een ander voordeel is de veilige manier van betalen.

De betaal-organisatie "Pay-Pal" neemt dat allemaal voor haar rekening, en dat gaat erg goed.

Snel en betrouwbaar, anders zouden ze ook niet op een site als E-Bay werkzaam zijn,

Suc6 ermee !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kunnen we met een aantal importeren..?

Er zijn vast meer mensen die iets nodig hebben / willen hebben.

Indien je interesse hebt mag je voor mij eens een prijs opvragen voor een volledige kabelboom voor de CJ7 / 1978

Je kan me daarvoor ook direct mailen

r_van_raamsdonk@hotmail.com

Als we zo allemaal wat korting kunnen krijgen is dat weer mooi meegenomen biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vast en zeker goedkoper als we met meerdere bestellen, maar dan verder wie schiet het voor? En bij wie wordt het afgeleverd?

Jeepersandcreepers heb ik geprobeerd te mailen maar krijg niet echt reactie terug. Ook hun intersite geeft niet echt aan dat ze onderdelen voor CJ5 uit 1975 hebben.

De meest duidelijke site vind ik 4WD.com daar kan je alles wel vinden, qaudractec heeft online help service dat erg handig is..

Mvg Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...