Spring naar bijdragen

Hoe Zit Het Nu Met Het Aanhangergewicht Op Kenteken?


Recommended Posts

Middag,

 

Ben een mogelijk toekomstig eigenaar van een CJ-7. Bezit momenteel een landrover 90, geheel opgeknapt en wil weer eens wat anders. Het model van de CJ heeft me altijd al aangetrokken en ik ben nu serieus aan het kijken.

 

Nu zie ik een aantal CJ's te koop staan zonder AHW gewicht op kenteken. Ik heb ook gelezen dat enkele leden van dit forum het toch hebben kunnen laten aanpassen bij de RDW.

 

Wat is nu de laatste stand van zaken? Gaat dit vrij makkelijk of is het een lijdensweg bij de RDW om het voor elkaar te krijgen?

 

Daarnaast mijn vraag hoe er bij de RDW gekeken gaat worden bij omkeur van LPG naar benzine? Ik weet dat er bij de landrovers heel veel PAT keuringen werden uitgeschreven in vergelijk met de normale omkeuring van personenauto's van lpg naar benzine. Zelf heb ik mijn diesel omgebouwd naar benzine met een originele landrover benzine motor en nog deed men moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een PAT wordt uitgeschreven als er bij de RDW heftig getwijfeld wordt aan de originaliteit of herkomst van (delen van) de auto.

 

Zelf heb ik mijn (verre van originele) CJ omgekeurd gekregen van LPG naar benzine zonder al teveel moeilijkheden. Dus het is maar hoe je het treft. Maar het was van oorsprong een benzine bak, dus motorisch is er verder niks anders ingelepeld dan wat er in de papieren staat. Dat maakt nogal verschil natuurlijk.

 

Trekhaaktechnisch kun je volgens mij vrij makkelijk een "niet geregistreerd" om laten zetten naar "750kg ongeremd".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag even met Bart gesproken (waarvoor dank!)

 

1000kg kan je zo krijgen zonder veel problemen.

Wil je meer dan:

 

Voor een originele auto kan je een trektest aanvragen in Lelystad om het aanhangwagen gewicht te laten bepalen (iemand dat al eens gedaan?)

Voor een auto die ik importeer en toch al aan de NL eisen moet voldoen zou dat een optie kunnen zijn.

Als het op het huidige buitenlandse kentekenbewijs (voor Duitsland en Oostenrijk is dit categorie O1 en O2)staat nemen ze het zo over, anders een trektest

 

Voor een niet originele auto die al op NL kenteken staat kan eventueel adhv diverse andere auto kentekens een verhoging worden aangevraagd. je bent dan wel afhankelijk van de goodwill van de RDW.

 

Ergo:

 

Import met aanhangwagengewicht = geen probleem

Import zonder aanhangwagengewicht = trektest

NL auto zonder aanhangwagengewicht = trektest of bij niet origineel adhv kentekengegevens andere jeeps.

 

Ik hoop dat ik het goed begrepen heb ;)

bewerkt door mvd1968
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...