Spring naar bijdragen

Schavende geluiden :-s


Recommended Posts

Hi,

Ja, helaas nog altijd met de koppeling en alles daaromheen aan het (*^@.

Ik heb gelukkig al wel wat kunnen rijden, maar sinds een week of 2 heb een geluidje erbij.

Wanneer ik de bak in zijn 1 heb staan (alle tussenbak-mogelijkheden) en ik laat mijn koppeling 3/4 opkomen hoor ik een schavend geluid. Wanneer ik hem verder laat komen kan ik gewoon rijden en lijkt het over te zijn.

Ik heb sinds de vernieuwing van de drukgroep en koppelingsplaat zo'n 150KM gereden schat ik..

Nu hoop ik dat er iemand is die weet waar ik aan de gang moet, want het is wat moeilijk zoeken zo..

Tnx, Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kontroleer dan eens of de afschermplaat van het vliegwiel (beschermt de onderste helft van het vliegwiel, vanaf de motorzijde) niet tegen het vliegwiel kan komen. Op het moment dat je de koppeling intrapt, verplaats je namelijk de krukas iets naar voren. Niet veel natuurlijk, maar kan net genoeg zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas geen resultaat na verbuigen afschermplaat :-(

Zand oid zit er ook niet (veel) tussen.. sinds ik alles vervangen heb is er nog niet echt off-road gereden.

Denken jullei dat het schadelijk is? Of zal ik gewoon dat korte schaven negeren, want als de koppeling eenmaal helemaal op is doet hijhet niet meer..

Schaafgeluiden negeren is meestal niet verstandig en resulteerd en een diepe tas in de buidel :-s

Lastig, want met dit weer moet je de JEEP toch wel vol benutten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mijn inschatting is het niet goed :-)

Het geluid is echt vrij hard en niet lichtjes iets raken oid..

Ik vraag me af of het te maken kan hebben met de afstelling?

Voor de rest kan ik me haast niets bedenken.

Hij heeft dus enige tijd gelopen zonder problemen en nu is dit gekomen... Tussendoor niets veranderd oid.

Op Internet kan ik helaas vrij weinig vinden over een dergelijk verschijnsel.

Van het weekeinde nog maar eens eronder,, en anders de boel maar eens uit elkaar halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by The Dominator@Sep 6 2005, 13:25

Volgens mijn inschatting is het niet goed :-)

Het geluid is echt vrij hard en niet lichtjes iets raken oid..

Ik vraag me af of het te maken kan hebben met de afstelling?

Voor de rest kan ik me haast niets bedenken.

Hij heeft dus enige tijd gelopen zonder problemen en nu is dit gekomen... Tussendoor niets veranderd oid.

Op Internet kan ik helaas vrij weinig vinden over een dergelijk verschijnsel.

Van het weekeinde nog maar eens eronder,, en anders de boel maar eens uit elkaar halen.

<div align="right">

Ben je niet een stukje gereedschap kwijt ofzo ??

Klinkt raar maar je zal niet de eerste zijn huh.gifohmy.gifwink.gif ,ZEKER weten hoor laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste klinkt aannemenlijk.

Dat houd dan waarschijnlijk wel in dat de koppelingsplaat eruit moet :-(

Is zo'n klinknagel dan ook schadelijk voor je vliegwiel?

Zelf zat ik te denken om nog eea af te stellen.

De vrije slag op mijn koppelingspedaal is minimaal, dus eerst dat maar eens genereren. Misschien dat dat helpt.

Zijn daar nog handige tips voor, is dat gewoon even lastig werken.

Door mijn uitlaat kan ik een minimala slag maken, dus dat schiet niet op.

Tevens is het erg lastig om de rest van de "schroef" niet mee te laten draaien aangezien die rond is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinknagels zijn meestal van messing. Normaal gesproken zou je vliegwiel daardoor niet ernstig mogen beschadigen.

Maar het kan ook een stukje van een veer uit het centrale deel van de plaat zijn, en die zijn van gehard staal!

Over de afstelling kan ik je niet veel zeggen, ik weet niet hoe dat bij jouw Jeep precies zit. Ik kan me echter niet voorstellen dat je dit probleem met een andere afstelling van de koppeling kwijt bent....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik betwijfel het ook, vooral omdat hij het ook doet wanneer ik de koppeling laat opkomen wanneer de bak in zijn vrij staat.

Aan de andere kant is het een kleine moeite ;-)

Aandrijflijn en koppelings-gebeuren demonteren kost me bijna een dag, dus dan toch maar even de afstelling checken. (de wonderen zijn de wereld nog niet uit) Hahaha.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmpff.... wat een weer vandaag.

Alles plakt en doet, maar de problemen met de koppeling blijken opgelost. (afkloppen)

Ik heb de startmoter verwijderd en het schutbord van het koppelingshuis zover als mogelijk losgemaakt

Nadat alles weer is vastgezet (met een extra ringetje hier en daar) blijkthet goed te zijn.

Naar mijn idee draaide de startmotor af en toe gewoon mee, en is dat wat het geluid veroorzaakte. Er zijn geen beschadigingen op het tandwiel, maar toch zat daar ergens het geluid.

Al met al, de schavende geluiden heb ik sinds dien niet meer gehoord en het bier smaakt me al weer goed :-)

Allemaal een prettig weekeinde toegewenst,

The Dominator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...