Spring naar bijdragen

Zekering Starter 40Ah Springt Soms


Wrangler991
 Share

Recommended Posts

Hallo

Ik bezit een wrangler yj van 1992

Sinds kort heb ik het probleem dat soms mijn zekering van de starter 40ah springt

Hij valt dan spontaan stil bij het rijden en dan steek ik er een nieuwe zekering in en kan ik weer verder.

Tot vandaag ik reed de garage uit en hij deed het weer.

Ik heb dan waar de zekering zit een lamp van 50watt gestoken en deze ging branden,dus er is wel degelijk een kortsluiting, bij het terug naar binnen duwen van de jeep ongeveer 5 meter, ging de lamp uit en kan ik weer terug starten , het is een probleem dat maar soms voorkomt dus het vinden ervan gaat niet gemakkelijk zijn.

Kabels naar batterij en starter zijn goed ,kabels van startcontact ook , relais zijn goed

Heeft iemand ooit problemen hiermee gehad ?

Mvg stef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beginnen met 1 voor 1 elke connectie los te maken, goed schoonmaken en controleren of deze strak/vast zitten en goed contact maken. Massapunt goed schoonmaken, desnoods een nieuwe maken.

Naast de zekering zit er volgens mij ook nog ergens een startrelais, die kan ook versleten zijn.

Kabels kunnen optisch goed zijn maar een kleine knik en wat trillingen kunnen al slecht contact of sluiting maken. Zelfde geld voor een relais, een versleten relais kan onder invloed van alleen temperatuur al rare kuren vertonen.

Als laatste verdachte blijft dan de startmotor zelf over.

Aangezien kabels, een tandenborstel, wat wasbenzine, busje WD40 en een nieuw relais goedkoper zijn dan een nieuwe startmotor of reviseren, zou ik dus eerst gaan schoonmaken, eventueel kabels toch vervangen en pas als laatste de startmotor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...