Spring naar bijdragen

Bougie Vast En Kapot In Cilinderkop.


Recommended Posts

Het begint een beetje dramatisch te worden.

Bij het vervangen van de bougies is een gebroken en nu ligt er een stuk email van de isolatie in het

busje dat om de bougie zit. Weet iemand of je dat busje zo kan verwijderen? Het zit nogal stevig vast.

Vr.gr.,

Jurmic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Masis,

Bedankt. Ik zal er eerst wat kruipolie op druppelen.

Verder ben ik bang dat ik onderdelen (verdamper en zo) van de gasinstallatie moet gaan uitbouwen

om er goed bij te kunnen en sowieso om de achterste 2 bougies te kunnen vervangen.

Beetje onhandig ingebouwd, die handel.

En als ik die bougie er niet goed uitkrijg (schroefdraad beschadig), moet ik misschien een andere kop

gaan zoeken.

Heeft iemand ervaring met van den Berg uit Zeeland (vandenbergusacars.com)?

Die hebben we heeeel veeeel staan.

Vr.gr.,

Jurmic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit de verdamper er bij jou ingebouwd dat deze in de weg zit dan?

Sja, als je een gebruikte kop gaat kopen zou ik ze eerst wegbrengen bij een goede revisiebedrijf om te testen op scheurtjes en lekkages. Had eerst ook een gebruikt setje gekocht (particulier, zelfs van een mede forummer!), heeft me alles bij elkaar bijna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft iemand ervaring met van den Berg uit Zeeland (vandenbergusacars.com)?

Die hebben we heeeel veeeel staan.

Vr.gr.,

Jurmic

Bernie is een goede vriend van mij en woont een paar blokken verder op.

Mocht ik iets kunnen betekenen voor je hoor ik het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bleek, alvast bedankt. Eerst even kijken of mijn eigen cilinderkop nog te redden is en dan mijn APK in orde krijgen.

Hopelijk is er niet al een boete onderweg.

Maar ik zou wel een keer willen gaan kijken bij Bernie. Ik had al een mail gestuurd over een GC 5.9, die hij op de site heeft staan, maar geen reactie gekregen en er staat ook geen telefoonnummer op de site.

Vr.gr.,

Jurmic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, even een terugkoppeling over de bougie. Ik heb de bougie er uiteindelijk toch uit kunnen krijgen.

Tijdens het losdraaien ging de bougie steeds moeilijker draaien en dus steeds vaster zitten. Met gebruik van kruipolie is het gelukt om

de bougie los te krijgen. Los draaien tot, voor zover t lukt wat kruipolie erop, weer vastdraaien, weer losdraaien, weer kruipolie erop,

weer vastdraaien en zo door, tot ie los ging.

Ik heb er NGK BKR6E in gedaan (een warmte graad hoger i.v.m. LPG) en de motor loop er prima op.

Vr.gr.,

Jurmic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Masis,

je hebt helemaal gelijk. De 6 is een koudere bougie dan de 5 en daardoor geschikt voor een motor die warmer draait.

Hoe is t met je versnellingsbak? Ik heb voor maandag een afspraak om te powerflushen. Ik zal laten weten wat t effect is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...