Jurmic Geplaatst May 9, 2014 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2014 Het begint een beetje dramatisch te worden. Bij het vervangen van de bougies is een gebroken en nu ligt er een stuk email van de isolatie in het busje dat om de bougie zit. Weet iemand of je dat busje zo kan verwijderen? Het zit nogal stevig vast. Vr.gr., Jurmic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst May 9, 2014 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2014 Voor zover ik me kan herinneren van de nieuwe cylinderkoppen van mij, konden we die buisjes er zo uit trekken en met een hamertje voorzichtig in de nieuwe koppen slaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst May 9, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2014 Masis, Bedankt. Ik zal er eerst wat kruipolie op druppelen. Verder ben ik bang dat ik onderdelen (verdamper en zo) van de gasinstallatie moet gaan uitbouwen om er goed bij te kunnen en sowieso om de achterste 2 bougies te kunnen vervangen. Beetje onhandig ingebouwd, die handel. En als ik die bougie er niet goed uitkrijg (schroefdraad beschadig), moet ik misschien een andere kop gaan zoeken. Heeft iemand ervaring met van den Berg uit Zeeland (vandenbergusacars.com)? Die hebben we heeeel veeeel staan. Vr.gr., Jurmic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst May 9, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2014 "We" in de laatste zin is "wel". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst May 9, 2014 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2014 Hoe zit de verdamper er bij jou ingebouwd dat deze in de weg zit dan?Sja, als je een gebruikte kop gaat kopen zou ik ze eerst wegbrengen bij een goede revisiebedrijf om te testen op scheurtjes en lekkages. Had eerst ook een gebruikt setje gekocht (particulier, zelfs van een mede forummer!), heeft me alles bij elkaar bijna Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst May 9, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2014 Masis, Even kijken hoe het met mijn cilinderkop afloopt. Vr.gr., Jurmic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst May 10, 2014 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2014 Heeft iemand ervaring met van den Berg uit Zeeland (vandenbergusacars.com)? Die hebben we heeeel veeeel staan. Vr.gr., Jurmic Bernie is een goede vriend van mij en woont een paar blokken verder op. Mocht ik iets kunnen betekenen voor je hoor ik het wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst May 10, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2014 Bleek, alvast bedankt. Eerst even kijken of mijn eigen cilinderkop nog te redden is en dan mijn APK in orde krijgen. Hopelijk is er niet al een boete onderweg. Maar ik zou wel een keer willen gaan kijken bij Bernie. Ik had al een mail gestuurd over een GC 5.9, die hij op de site heeft staan, maar geen reactie gekregen en er staat ook geen telefoonnummer op de site. Vr.gr., Jurmic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst May 10, 2014 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2014 Veel gaat via mail bij hem en wat jeeps betreft heeft hij niet zo heel veel staan of liggen op de sloop. En wat hij heeft staan zijn slopers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst May 16, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2014 Hallo, even een terugkoppeling over de bougie. Ik heb de bougie er uiteindelijk toch uit kunnen krijgen. Tijdens het losdraaien ging de bougie steeds moeilijker draaien en dus steeds vaster zitten. Met gebruik van kruipolie is het gelukt om de bougie los te krijgen. Los draaien tot, voor zover t lukt wat kruipolie erop, weer vastdraaien, weer losdraaien, weer kruipolie erop, weer vastdraaien en zo door, tot ie los ging. Ik heb er NGK BKR6E in gedaan (een warmte graad hoger i.v.m. LPG) en de motor loop er prima op. Vr.gr., Jurmic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst May 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2014 Goeie zaak!Om even terug te komen bij de bougies; ik heb altijd gedacht dat je bij LPG juist een type kouder moest gebruiken omdat LPG van zichzelf al warmer is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst May 16, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2014 Masis, je hebt helemaal gelijk. De 6 is een koudere bougie dan de 5 en daardoor geschikt voor een motor die warmer draait. Hoe is t met je versnellingsbak? Ik heb voor maandag een afspraak om te powerflushen. Ik zal laten weten wat t effect is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.