Spring naar bijdragen

Banden Voor Velgen 15" Micky Thompson Mt 28


Jac63
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Wie kan mij ( Jac) vertellen hoe banden aanduiding werkt

Ik ben gewend bv 225/75/15

Maar ik lees andere maat aanduidingen

Ik heb nieuwe velgen gekocht voor mijn Jeep en wil hier een mooie brede hoge band op, misschien heeft iemand advies

De velg is Micky Thompson MT28 15"

Alvast bedankt, Jac

post-15843-0-59811300-1398515521_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Wie kan mij ( Jac) vertellen hoe banden aanduiding werkt

Ik ben gewend bv 225/75/15

Maar ik lees andere maat aanduidingen

Ik heb nieuwe velgen gekocht voor mijn Jeep en wil hier een mooie brede hoge band op, misschien heeft iemand advies

De velg is Micky Thompson MT28 15"

Alvast bedankt, Jac

 

Je band is 225 mm breed en geschikt voor een 15 inch velg. 75 heeft betrekking op de verhouding tussen de breedte en de hoogte van de autoband.

 

Heb jij bij de aanschaf van je velgen gelet op de backspace ( ET waarde ) van de velgen en de rimsize ( breedte velg ) Dat speelt een rol bij je bandenkeus straks.

Je originele banden zijn vrij smal en als je straks met bredere banden en een veranderde backspace gaat rijden kan het voorkomen dat je banden een stuk buiten je fender gaan uitsteken. Dus gooi je oude velgen met banden niet weg want die heb je straks misschien hard nodig om je jeep door de APK heen te krijgen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dezelfde velgen onder mijn TJ. Ik heb er 33 x 12.5 inch banden op en platte 6 inch brede fender flares. Hier zitten de banden heel netjes onder! Combinatie bevalt me erg goed dus kan ik zeker aanraden. Zonder bredere spatborden gaan je banden (er vanuit gaande dat je ook 12.5 inch breed wilt) te ver uitsteken dus hier moet je wel rekening mee houden. 

 

Vwb hoe hoog - dit hangt af van hoeveel ruimte je hebt (onder je Jeep en in je portemonnee) en wat je mooi vindt natuurlijk.

 

Groeten,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dezelfde velgen onder mijn TJ. Ik heb er 33 x 12.5 inch banden op en platte 6 inch brede fender flares. Hier zitten de banden heel netjes onder! Combinatie bevalt me erg goed dus kan ik zeker aanraden. Zonder bredere spatborden gaan je banden (er vanuit gaande dat je ook 12.5 inch breed wilt) te ver uitsteken dus hier moet je wel rekening mee houden. 

 

Vwb hoe hoog - dit hangt af van hoeveel ruimte je hebt (onder je Jeep en in je portemonnee) en wat je mooi vindt natuurlijk.

 

Groeten,

Martin

 

Of het dezelfde velgen zijn weet je niet Martin. Dat ligt aan de backspace. Deze velgen zijn namelijk in diverse backspace uitvoeringen te verkrijgen waardoor de ene velg meer naar binnen komt en de ander juist weer verder naar buiten valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...