Spring naar bijdragen

Reactie Op De Swirl Problematiek


Recommended Posts

Bedankt voor je bijdrage.  Ik heb ondertussen preventief een nieuwe swirl gekregen van de verkoper, maar ja, ik ga het spul niet openmaken om te zien of het wel waar is.

 

Hij zegt dat hij geen enkele WH verkoopt zonder dat te vervangen, dus moet er toch iets serieus mis mee zijn.

 

Lijkt me wel raar als die swirl helemaal apart verpakt zit dat er dan toch olie bij kan.... ?  Maar de meeste bronnen spreken toch dat de dichting de oorzaak is ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een combinatie van verschillende dingen:

- olie die lekt tussen de aanzuigbuis en turbo door verkeerd ontwerp aanzuigbuis en dichting. De zwarte mopar versie is hier een oplossing voor. Deze heb ik geplaatst, samen met een aluminium scherm over de swirlmotor. Origineel lekt de olie echt wel via de stekkerverbinding in de swirlmotor, waardoor die vervuild raakt en niet meer weet in welke stand ie staat, met noodloop tot gevolg. (Als je de stekker los trekt, zie je een gaatje zitten)

- olie en uitlaatgassen via de EGR die alles gaan vervuilen, waardoor de kleppen in het inlaatspruitstuk blijven plakken.

Mijn swirlmotor is vervangen geweest onder garantie, maar heb nu nog regelmatig dat de kleppen open blijven plakken na een lange stilstand (Jeep staat regelmatig 10-tal dagen stil) eens de motor wat warmer heeft leg ik die stil, starten en alles normaal.

Heb uiteraard wel altijd de weerstand mee voor het geval dat de noodloop te lang blijft aanhouden. Dan is't vaarwel swirl voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ergste is dat ze hun fout niet willen toegeven en blijven werken met de slechte oranje dichting, waar de olie naar boven moet kunnen vliegen!

Had ze het mopar nummer op een papiertje gegeven, maar wilden die niet monteren.

Die dieven van auto therminus zien me in ieder geval niet meer komen!

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Geert, het probleem stelt zich ook bij andere dealers.

 

Ze moeten meer betalen voor die zwarte mopar dichting, en monteren daarom de goedkopere mercedes versie...

Ik heb ook een nieuwe, maar een oranje...

 

Als er ooit een probleem zou komen, dan kom ik eens langs om te zien hoe je die truuk met die weerstand fixt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...