Spring naar bijdragen

abs heeft een eigen wil


corfu
 Share

Recommended Posts

hallo allemaal,

ik heb net weer een xj ( mijn 2-de alweer want ik kon het ondanks alle problemen met de eertste toch niet laten om weer zo'n machtige machine te hebben) en heb nu een onduidelijk (hopelijk klein wink.gif probleem met mijn abs.

na een kleine aanrijding kwam ik er achter dat mijn abs niet werkte en ben hiermee naaar de dealer geweest. die constateerde een kapotte sensor aan het linker voorwiel , enkele kapotte zekeringen en enkele kabels die los zaten.

alles is nu in orde gemaakt met nieuwe en orginele jeep onderdelen en zou nu in orde moeten zijn , zeker gezien de rekening.

maar nu begint het pas , nadat ik wat modder en heuveltjes genomen had vandaag weigerd de auto sindsdien nog goed te remmen, overduidelijk grijpt de abs continu in zelfs op gewoon droge weg en met amper druk op het rempedaal. hij trekt als een bezetene naar links en je voeld ook een veel grotere vertraging in het linker voorwiel, waardoor íe natuurlijk naar links gaat. dit wiel begint ook als eerste te blokkeren totdat het abs het weer loslaat.

dit was niet het geval toen ik hem gisteren!! bij de dealer weer mee nam

na enkele km rijden wordt het telkens weer normaal ( misschien gaat de abs wel uit voor de veiligheid ) maar steeds na het starten begint het weer van voren af aan en er is niet op een redelijke manier een vertraging op te bouwen totdat je het pedaal volledig intrapt.

kent iemand dit probleem of heeft iemand een mogelijke oorzaak en/of oplossing in gedachten.

de abs pomp is al een keer vervangen en ook de lamellen(??) zijn al een keer bij de dealer vervangen en het is een ltd van '91 ho.

bvd

yury

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt als een serieus defect in je remsysteem in ieder geval! Of het echt het ABS is, is ook nog maar de vraag.

Het kan zijn, dat je abs de losklep van de rechter voorrem open laat staan. Daardoor heb je rechts geen rem, en ook amper druk op het pedaal. De druk die je nog opbouwd gaat dan naar links, en dat merk je!

Omdat je ABS nog wel ingrijpt, denk ik dat de sensoren e.d. nog wel ok zijn!

Kontroleer eerst eens of je iets aan de rechter remklauw en leiding kunt zien. Alles OK? Dan kun je nog proberen of ontluchten helpt. Da's ook het laatste dat je er aan kunt doen, en het is zelfs de vraag of het verstandig is om er alleen al aan te beginnen, gezien de zeer recente reparatie aan je remsysteem. De mogelijkheid bestaat dat er gewoon iets niet goed zit in de pomp/kleppenhuis!

Het beste: Niet meer mee rijden en onder garantie bij de dealer parkeren! ( Nog beter is om hem op te laten halen....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben het helemaal met 87 eens, waarom en hoe t mis gaat weet ik ook niet.. enige dat ik wel weet dat je met de remmen geen risico moet lopen. als je ze namelijk een keer echt nodig hebt is het wel fijn om te weten dat de boel in orde is. ik zou er iig niet meer dan nodig is mee rijden totdat het probleem is gefixed...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...