Spring naar bijdragen

Storing 12 En 24 Wat Te Doen?


Recommended Posts

Hallo,

Lampje check engine ging brand, na wat stotteren bij lage toeren. Foutcodes uitgelezen : 12 en 24. Waarschijnlijk iets met de Throttle position sensor. Nu ben ik geen sleutelaar, maar ik heb ook geen zin meer om voor ieder simpel klusje naar de garage te gaan (en de hoofdprijs te moeten betalen). De jeep rijdt nog goed maar het lampje check engine blijft branden. Wat zou ik (zelf) kunnen doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt er iets schoon te maken aan een TPS? Alleen de contacten toch maar.....  :unsure:

 

Een TPS is eigenlijk niets meer dan een "potmeter" ofwel een regelbare weerstand. Het kan voorkomen dat deze beschadigd raakt waardoor een verkeerde waarde wordt doorgegeven.

De TPS heeft drie aansluitingen, + 5Volt, signaal en massa. Je kan even meten of het weerstands verloop vloeiend is, of dat de spanning op de signaal draad de juiste waarde heeft.

 

Waardes volgens FSM zijn < 0,96V bij gasklep dicht en < 4,9V bij gasklep open. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh, misschien heb ik dan toch niet goed gemeten. Ik heb weerstanden gemeten, maar vooral gekeken of er weerstand was om te zien of hij niet totaal kapot was. Verder zat er nog wat modder in, maar dat is misschien met demonteren gebeurd. Ik kan me niet voorstellen dat daar modder in kan komen. Ik heb net weer een stuk gereden en nog geen melding of stotteren gemerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...