Spring naar bijdragen

Wj Gaat Knipperen Na Afsluiten.


Recommended Posts

Hallo Jeepers,

 

Mijn Wj van 2003 knippert een keer als ik de auto afsluit.

Dat is normaal, maar na een halve minuut gaat de auto ongeveer 30 keer knipperen

en vervolgens stopt ie en gaat daarna het lampje op de radio rood knipperen.

Ik neem aan dat dit met het alarm te maken heeft maar wil dit natuurlijk niet.

Heeft iemand iets soortgelijks gehad en/of weet dit op te lossen?

Het betreft de radio met navigatie die erin zit.

Ik kan ook niks van een alarm vinden in de auto, weet iemand waar die zit?

Het werkt wel als alarm maar gaat alleen knipperen niet toeteren.

Ik hoor het graag!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

De radio in een WJ (RB3 = model met navigatie) heeft niks te maken met het alarmsysteem. Er zit wel een beveiliging op met code natuurlijk, maar meer niet. Dat lampje op de radio gaat na een tijdje vanzelf knipperen als de contact uit is.

Ik zou het zoeken in de alarmsysteem. Mijn vermoedde: er is iets mis met het alarmsysteem, en ze hebben de sirene losgekoppeld zodat niet de hele buurt er last van heeft. Dus hij gaat na die 30 seconde af, maar omdat de sirene losgekoppeld is knippert die alleen. Probeer eens voor alle zekerheid de auto te locken, en dan de auto te openen met de sleutel. Een alarm die in orde is, zou dan af moeten gaan.

Er zou trouwens ook ergens een vierkant dingetje moeten zitten met 2 koperen pinnetjes erin, en een rood ledlampje. Dit is ook van het alarmsysteem, en de locatie is afhankelijk van waar de dealer hem heeft gemonteerd bij de installatie. Meestal ergens bij de beenruimte van de bestuurder.

 

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Masis,

 

Bedankt voor je antwoord.

Het klopt dat het alarm afgaat als ik met de sleutel open maar zonder sirene of toeter.

Ook heb ik inderdaad dat vierkante dingetje onder mijn dashboard zitten.

Waar is dit dingetje voor en betekent dit dat het een after sales alarm is?

Overigens is het eenmalig dat ie 30 keer knippert het blijft niet langer aanhouden en daarna werkt het alarm ook gewoon.

{zonder sirene.} ik zit erover te denken om het alarm helemaal af te koppelen maar kan er nog niks van vinden onder de kap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, die alarmsystemen zijn inderdaad in die jaren op Chrysler spul gebruikt. Aftermarket is het niet, komt van een Italiaanse fabrikant, maar speciaal ontworpen en gemaakt voor/met Chrysler, en via de dealer/importeur geleverd op in Europa geleverd Chrysler spul.


Dat vierkant dingetje is voor het resetten en inprogrammeren van het alarmsysteem. Toen de auto nieuw geleverd werd, werd er een klein vierkant dingetje bijgeleverd waarmee je hem daarin kon pluggen om hem te resetten, bijvoorbeeld bij een storing (in 11 jaar dat we de KJ hebben zo'n 3/4x voorgekomen). Zonder dat ding krijg je hem bij zo'n storing niet gestart, ivm de startonderbreking die ook via dat systeem loopt. Mocht je dat ding niet hebben, kun je hem bij een beetje goede dealer laten maken en programmeren. Ik ben met de PT cruiser (zat er bij aanschaf ook niet meer bij) naar de importeur van het alarmsysteem gegaan, omdat de dealer in Den Haag geen idee had waar ik het over had en ik geen zin had om te zoeken naar een dealer die er wel bekend mee was.

Kijk even onder je kap of je de sirene (of een losse stekker :P, vierkant connectortje met uit mijn hoofd gezegd 3 of 4 contactjes) ziet zitten. Kijk ook even bij het dashboard, achter de plastic deel onder het stuur. Daar zouden als het goed is in een kabelboom 2 zekeringen moeten zitten, beide van het alarmsysteem. Kijk deze ook even na.

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om te vinden waar het aan ligt en hem te maken, dan hem eruit te slopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...