Spring naar bijdragen

Banden Op Velgen


 Share

Recommended Posts

8J velgen minimaal maar dan heb je wel een uitdaging met de backspace. Kans is namelijk aanwezig dat je met de 8J velgen meer als 3 cm buiten je wielkasten komt en dan kom je weer niet door de APK en heb je APK bandjes nodig.

 

Hoeveel is je cherokee eigenlijk verhoogd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hij is niet zwart, en ja ik rij nu ook terrein met 31 inch banden

 

Ik neem aan dat jij je stabistangen los maakt of zitten die nog vast als je het terrein in gaat?

 

Ik had 235/85/r16 banen onder mijn 6.5 inch verhoogde cherokee en met de stabistangen los liepen de banden aan in de wielkasten op de humpie dumpie hobbels.

Ik heb toen de bushwackers moeten verwijderen en plaatmateriaal moeten wegsnijden tot aan de lasnaden om niet meer mijn banden zowel voor als achter in de wielkasten te hebben.

 

Bij offroad gebruik adviseren ze banden die niet groter zijn als 31 inch. Voor op de weg is 32 inch totaal geen probleem.

 

Tevens gaat het bij de breedte van de velgen om de juiste maat backspace. Je moet velgen hebben met een backspace tussen de 4 en 4.75.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu net disconnect stabistangen gekocht!, dus het beste is de 31 inch banden behouden?

 

Met de 32 ers kan je het terrein in maar zal je altijd effe moeten oppassen wanneer je bij een parcours zit waar je jeep moet flexen.

 

Doordat je swaybar voor en achter straks los zijn gekoppeld krijg je behoorlijk meer flex in je jeep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...