Spring naar bijdragen

Motor 4.0 Hapert Bij Hoger Toerental


Lemant
 Share

Recommended Posts

Sinds kort heb ik een Wrangler 4.0 TJ van 1997

De wrangler was eerst voorzien van een 2.5 en is nadien een 4.0 ingezet.

De wagen is ook voorzien van een LPG installatie.

Wagen draait perfect stationair op zowel gas als benzine en schakelt zonder problemen over.

Wanneer je op LPG en benzine rijdt en een normale rijstijl aanhoudt, is er geen enkel probleem.

Wanneer je op de autostrade rijdt aan een snelheid van meer dan 80 km/u begint hij op LPG na 2-3 min te stotteren en te haperen en valt er bijna niet meer mee te rijden.

Overschakelen naar benzine op dat moment is ook geen oplossing want hij heeft het dan op benzine ook.

Aan de kant zetten en herstarten is de oplossing maar van zodra je weer 2 min een constante snelheid aanhoudt van meer dan 80 km/u,

Komt het probleem terug.

Wanneer je in de stad of op secundaire wegen rijdt, heb je dit probleem niet.

Maar van zodra je een iets sportievere rijstijl aanneemt, en iets hoger in toeren optrekt, krijg je precies een fuel cut.

Op lpg gebeurt dit rond de 4.000 toeren en op benzine heb je het soms al op 3-3.500.

Je kan wel gewoon verder rijden...

Wrangler aan de computer gehangen en er stonden 2 fouten in:

P0443 Evap systeem, emissiebeperkingsklep "A", Circuit

Naar schijnt zou dit systeem niet mee overgebouwd zijn bij de swap.

P0500 Voertuigsnelheidsensor "A"

Snelheidsmeter werkt soms niet, soms wel. Soms geeft hij ook een veel te hoge snelheid aan.

Maar dit zal normaal niets te maken hebben met de motorproblemen.

 

Iemand enig idee aan wat het zou kunnen liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben de sensor met het tandwiel er eens uitgehaald en deze op een boormachine gezet.

Dan werkt de kmteller wel perfect zonder schokken.

Dus aan de sensor kan het niet liggen.

Deze geeft de snelheid perfect door.

Dus er moet een probleem zijn tussen het tandwiel op de sensor en het tandwiel in de SYE.

Het tandwiel van de sensor zit precies los in de SYE.

Moet er normaal nog een as zitten in het groene tandwiel zodat dit gefixeerd zit in de SYE?

Of moet dit gewoon zo gemonteerd worden.

 

o7bd.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben de sensor nog eens uit elkaar gehaald en terug geplaatst in de juiste stand.
Het ging 5 min goed maar dan was het weer van dat.
Blijkbaar zou het tandwiel altijd uit de snelheidsadapter springen.
Dus sensor volledig afgekopeld en terug gaan rijden.
Na 5 min heeft hij nog eens beginnen stotteren en blijven goed gas geven zodat hij er terug doorkwam en vanaf dan een hele tijd niets meer en perfect rijden.
Gisteren gaan rijden en na 1u rijden overgeschakeld op Benzine omdat LPG bijna op was.
Na 30 min begon het terug en op de duur was het zo erg dat er bijna niet meer mee te rijden viel.
Schokken en knallen in de uitlaat.
ff aan de kant om iets te drinken en terug rijden en het was terug gedaan.
Zowel op benzine als lpg reed hij terug goed.
Dus die snelheidssensor moet er toch iets mee te maken hebben aangezien hij perfect reed door de snelheidssensor af te koppelen.
Eens beginnen met die adapter te bestellen waar de snelheidssensor in komt.
Hopelijk blijft de teller dan werken en zijn er geen problemen meer.
De sensor zal dus toch bepaalde waarden doorsturen naar de computer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...