Spring naar bijdragen

Bonken


Recommended Posts

Ben even naar een collega Jeep rijder geweest en die constateerde na een stuk rijden dat het hoogstwaarschijnlijk de tussenbak NIET is.

Het geluid doet zich voor als de auto op een slecht wegdek rijdt en de carroserie heen en weer begint te schommelen. En ook als je te snel de bocht instuurt dat helt de carroserie ook over en dan bonkt er dus ook iets. Als ik langzaam 8tjes rijdt is er niks aan de hand.

Het geluid is nu inmiddels ook al weer bijna verdwenen. Het doet zich allen voor bij diepe gaten/kuilen in het wegdek bv. op zandpaden.

Vraag me nog steeds af wat het is.

Het deed zich zomaar van de een op de andere dag voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe.... laugh.gif

( ik heb het gevoel dat deze uitlating me nog lang gaat achtervolgen.... cool.gif )

Maaruh... Schokdempers zijn dan idd verdacht. En niet alleen de dempers zelf, ook de bevestiging ervan! En verder zit er natuurlijk nogal wat aan draagarmen onder de auto, waar dus ook speling op kan zitten.

Overigens heb ik bij mijn Astra ( jaja, ik weet het... tongue.gif ) soms ook last van een -BONK-, daarbij is het echter een veer die wat gedraaid zit en zich onder belasting "zet".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Genoeg info om morgen weer even het een en ander te controleren.

En ja ik heb inmiddels contact gehad met de dealer. (Nog geen tijd gehad om langs te rijden)

Na mijn verhaal te hebben aangehoord zei hij dat de tussenbak eigenlijk uitgesloten is.

Hij dent dat het wel eens aan het cardan kan liggen. Maar hij zal toch eerst even een stuk moetren rijden om het zelf te horen.

Zelf denk ik zo te horen en voelen waar het geluid vandaan komt dat het ergens in de buurt van de wielen zit. (linksvoor).

Ik roep maar wat maar zou het ook de homokineet kunnen zijn ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou even de auto aan de voorkant op bokken zetten en de hele ophanging en stuurinrichting op speling controleren, m'n pa is ook een keer te lang met een vage tik na een drempel doorgereden en dat eindigde in een fussee kogel die tijdens het rijden de geest gaf (wel mooi hoor zo'n verlaagde bus wink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...