Spring naar bijdragen

Onderdruk YJ 2.5


bonzo
 Share

Recommended Posts

goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een YJ 2.5 uit 1990.

Afgelopen week kwam ik er in de Dordogne (frankrijk) achter dat er nogal wat olie kwam uit mijn olievuldop op het kleppendeksel en dat het rubber wat er achter zit (oliedruksensor???) los was en kapot, ook daar kwam olie uit. Toen ik mijn oliepijlstok eruit trok kwam daar noal wat damp en druk uit. Ik neem aan onderdruk in het carter, en dat na 155K km.

Kan ik volstaan met het vervangen van de oliedop( rubber dicht niet echt af) en het rubber wat er achter zit of moet ik aan dure revisie of revisieblok gaan denken? Ik wil 2.5 blijven rijden daar deze wrangler onze enige gezinsauto is en mijn twee kids en vrouw vinden 'm prima, en ach tenslotte is 1/9 op franse landweggetjes niet slecht.

Heeft iemand een idee?

groeten

Bonzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heel goed kan is dat jouw carterventilatieslang los of verstopt zit.Ook een scheurtje is niet vreemd.Wanneer dit het geval is blijven alle gassen in je motorblok en worden dus niet afgezogen,en dus heb je een soort van overdruk in je blok en kan het zijn dat de olie via je kleppendeksel naar buiten komt.

Suc6 JEEP(ED) thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...