6 in-line Geplaatst August 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2013 Beste collega's, Lange tijd niet gezien maar ik heb 'm nog steeds. Jeep is afgekeurd op de remleidingen achter. Om het goed aan te pakken wil ik de achterleidingen in zijn geheel vervangen, inclusief de remcilinders. De koperleidingen kan ik per meter kopen, op maat (incl. nippels etc.). Cilinders heb ik gisteren ontvangen. Is deze reparatie een beetje te doen? Ik zie op de achterbrug dat de leidingen vastzitten op de brug. Hoe zitten die vast? Kan ik die bevestigingen weer 'gewoon gebruiken? Moet ik de verdeler op de brug ook vervangen? Hoe gaat dat? Om de leidingen zitten bij de uiteinden een soort spiralen wikkels, wat moet ik daarmee? Hebben jullie tips? Jeep: - Jeep Cherokee, XJ: - '97; - 6 in-line; - 4 ltr.; - Automaat; - geen ABS. Kunnen jullie mij informeren? Tot ziens weer. Hartelijke groet, 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst August 11, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2013 Beste collega's, Klus geklaard.Leidingen etc. vervangen.E.e.a. brak - juist - af aan de kant welke vervangen moest worden. Druk gemaakt om niets.Weer een ervaring en wat kennis rijker. Tot ziens weer. 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst August 11, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2013 Nog tips en trucs? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst August 13, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2013 Uhgg, jaahhh?!. Helemaal gelijk Raven. Naast de tips en trucs die ik op het forum vond: - goed voorbereiden door de ' boel' vooraf in te spuiten met WD 40, Cola; - goed en juist gereedschap......... - ...... merkte ik dat de nippels zo onder de roest zaten dat ik begon met bijvoorbeeld sleuteltje 11 of 12 en eindigde met sleutel 3/8. Zelfs de roest die nog bleef zitten maakte soms het verschil. In ieder geval heb je met die oude kleine nippels niet zo veel kansen om ze er goed af te kijgen. Goed schrapen om de roest eraf te poetsen voor de juiste maat. Voor het remsysteem werden zowel Metrische als Insch maten gebruikt. Dus toen ik met mijn hoofd in de wielkast hing - en niet meer zo goed van dichtbij kan zien ;-) - dacht ik soms ....... W.T.F. hoe kan dat nou. (Vooraan begonnen met Metrisch en achter geeindigd met Insch). Het was zeker te doen voor mij. Tot ziens weer. 6 in-line 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.