Spring naar bijdragen

Cardanassen Wat Moet Ik


sickboy
 Share

Recommended Posts

Dag alle ik heb hier mijn yj 87 cardanassen en die van een cherokee xj.

 

wat moet ik hier mee? ik weet wel dat ze moet ingekort worden dat lukt mij wel, maar wat is de best het beste van alle assen in deze fotos.

 

ik heb een dana 30 voor en 35 achter met de AW4  Automaat + nv242 tussen bak, 

 

 

links is van de voorkant yj rechts is de xj

 

 

20130710_164611_zps8c4ca5a6.jpg

 

 

 

bovenste is die van de yj  en onder is van de xj

 

20130710_164541_zps98aab8ad.jpg

 

20130710_201633_zps4f3902ee.jpg

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je geen zinnig antwoord geven op het aandrijfassen onderwerp van jou omdat ik daar weinig ervaring in heb, maar ik vind het wel altijd leuk om dit soort topics te lezen om er wat van op te steken en om te lezen waar andere tegen aan lopen en wat voor (bruikbare) oplossingen er voorbij komen,

 

Nou is het echt niet rottig bedoeld hoor, begrijp me goed, maar van jou vraag `wat moet ik hier mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke ik doe mijn best om er duidelijker te maken,

ik heb net een cherokee xj 4.0l motor en aw4 automaat + 242nv tussenbak  in mijn yj gebouwd ,

 

Nu  kom ik niet uit met de lengte van de cardanassen, 

 

dit wist ik van de biggen, maar ik heb nu 4 cardanassen met verschillend  lengtes en aansluitingen.

wat is de beste combinatie van de kruisjes en cardan, en hoe bepaal het lengte ?

 

 

ik dacht zo iets op de achter kant te maken  ( bovenste van  foto )

 

259.jpg

 

zo was het bij de cherokee xj

post962312.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je schuifstuk past niet op de CV koppeling, de gaten komen niet overeen, vandaar dat ik schreef dat je de frontyoke van de XJ moet gebruiken.

Lengte bepaal je als hij ingevverd op de grond staat, als je de CV gebruikt moet je nog wel je as omhoog kantelen, het enkele kruis moet recht lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je schuifstuk past niet op de CV koppeling, de gaten komen niet overeen, vandaar dat ik schreef dat je de frontyoke van de XJ moet gebruiken.

Lengte bepaal je als hij ingevverd op de grond staat, als je de CV gebruikt moet je nog wel je as omhoog kantelen, het enkele kruis moet recht lopen.

 

de frontyoke van de voor ass er af hallen bedoel je toch, en niet de yoke op de tussen bak 

 

wat bedoel je het enkele kruis recht lopen?

 

misschien is het makkelijk om en pm sturen met je phone nummer er bij ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel wel de yoke die voor op de tussenbak zit, hieraan zal je dan het schuifstuk moeten lassen. Bij gebruik van een CV kruiskoppeling word de volledige hoek opgevangen door de CV en moet het onderste(enkele) kruis recht lopen anders krijg je trillingen. Dit doe je door de as achterover te kantelen met chims.

 

Hoeveel verenlift heb je onder de jeep? bij 4 inch of meer wordt de hoek wel erg groot .

 

Je mag me gerust bellen, 06-28188115

bewerkt door theo-cj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...