Spring naar bijdragen

Caravan Trekken


Recommended Posts

Hoi

Ik ben nieuw op het forum en net eigenaar van een prachtige Jeep Wrangler TJ 2.4i (4cyl).

Echt een fun auto! Ga er en nog veel plezier van hebben.

Ik had toch een vraag ivm het trekken van een caravan, ik heb al veel info opgezocht en de ene zegt dat je best niets trekt met deze motor de andere zegt max 450kg, andere zeggen max 900kg.

Wat is het nu? Kan ik een iets trekken (vb caravan) en zo ja hoeveel kg mag dit max zijn?

Alvast bedankt!

Dieter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ik ben nieuw op het forum en net eigenaar van een prachtige Jeep Wrangler TJ 2.4i (4cyl).

Echt een fun auto! Ga er en nog veel plezier van hebben.

Ik had toch een vraag ivm het trekken van een caravan, ik heb al veel info opgezocht en de ene zegt dat je best niets trekt met deze motor de andere zegt max 450kg, andere zeggen max 900kg.

Wat is het nu? Kan ik een iets trekken (vb caravan) en zo ja hoeveel kg mag dit max zijn?

Alvast bedankt!

Dieter

kijk eerst eens op je kentekenpapieren wat je mag trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 2 ton op je kenteken is de formele limiet. Die wordt door de RDW niet afgegeven als het technisch niet verantwoord is.

 

Zelf ben ik ooit met een TJ 4.0 heel Frankrijk, incl de Alpen, doorgereden met een 1200 kg caravan. Ook al eens met een geladen autoambulance (

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2000 kg is best veel achter een TJ.
Als het op je kenteken staat, mag het dus wel.

Trekhaak kopen die dit dus minimaal mag trekken.

 

Of het veilig is zoals Ours verteld vraag ik me af.

Ligt er een beetje aan of de jeep (nog) standaard of verhoogd is.
Zelf rij ik met een TJ met 4" verhoging, mijn caravan weegt vol ongeveer 800 kg.

Ik vind het soms nog wel "spannend".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij met een caravan 1100 kg met mijn Jeep 2.5 ltr met 33 ers eronder redelijk weg, al moet ik zeggen dat het geen lange afstanden zijn, de 25 km die ik er altijd mee rijd is prima te doen, 500 km zou ik in mijn geval niet doen, zou wel kunnen maar schiet niet op.

 

Groet ruward.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar staat 2ton, maar op internet staat dan weer iets anders. Daarmee dat ik twijfel

Heeft iemand hier ervaring mee?

idd, wat op je papieren staat  kan en mag.

waar je naar toe gaat speelt ook mee, maar de 2,4 ltr kan wel wat.

Zitten er nog originele banden op, of zijn het al grotere banden, zo ja is de verhouding in de as aangepast. en heel belangrijk is natuurlijk wat weegt de caravan dei je gaat trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij met een caravan 1100 kg met mijn Jeep 2.5 ltr met 33 ers eronder redelijk weg, al moet ik zeggen dat het geen lange afstanden zijn, de 25 km die ik er altijd mee rijd is prima te doen, 500 km zou ik in mijn geval niet doen, zou wel kunnen maar schiet niet op.

 

Groet ruward.

 

Heb jij een TJ ?

Dacht dat jij een YJ had. Die heeft bladveren, rijd echt heel anders dan met schroefveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...