Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Wie kan mij vertellen wat dit is:

Jeep Grand Cherokee v8 uit 96 met 40.000 km heeft het volgende probleem.

Bij optrekken en gas wordt na +/- 5 seconden losgelaten dan schakelt hij door naar 3de versnelling met een harde bonk en klap. Als gewoon gas erop blijft schakelt hij soepel en zonder geluid op.

BvD, Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banden van de automaat (laten) stellen, al vind ik het wel opvallend dat het dit zou zijn bij zo'n lage kilometerstand.

Ga eens onder de auto liggen en controleer je aandrijfassen eens op speling op de kruisjes, wanneer je nl. doortrekt blijft er druk op de assen staan, laat je het gas even los dan "ontspannen" de assen en wanneer je dan overschakelt of gas geeft zou dat de bonk kunnen verklaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  40.000, '96? Ben je de eerste eigenaar of ben ik zo 8terdochtig? In elk geval lijkt het wel te weinig te zijn voor mechanische problemen. Behalve wellicht als die kilometers allemaal in de laatste week in het terrein gemaakt zijn 

Mijn ZJ had met 45000 km al een nieuwe vooras achter de rug, met 65000 nog eens twee (eentje was verkeerd, dus die telt niet echt biggrin.gif ).

Assen zijn nu eenmaal een van de bekendste zwakke punten van Jeeps. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...