patrickpat Geplaatst April 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2013 Hallo Jeeprs vanwege het 'ratelen' onder de wagen bij flink optrekken en de wetenschap dat de ketting van de QT erg veel strech had deze vervangen voor een nieuwe. alles weer netjes gemonteerd met nieuwe olie en goed m'n achtjes gedraaid om de olie te verdelen. alles loopt prima behalve met flink optrekken...ratelt de aandrijving als vanouds, door het gas iets te lossen stopt het ratelen, maar kickdown of even flink optrekken resulteerd weer in geratel.. in 1 en 2 lijkt het eerder te gebeuren dan in D ik denk nu aan iets met de automaat.. tips welkom vr gr patrick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2013 hoe zagen de tand wielen er uit van de qt ketting vernieuwen hoeft dan niet altijd te helpen in de automaatbak zit zo gauw niet iets wat ik kan bedenken wat kan ratelen bij optrekken trillen wel dan zou ik koppelomvormer verdenken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst April 8, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2013 Bij mij was ooit een een stukje van de hals (het deel wat de automaat in gaat) van de koppelomvormer afgebroken. Dat ratelde toe ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrickpat Geplaatst April 8, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2013 dank voor uw reaktie heren, tandwielen QT waren beslist niet versleten. vandaag eens met 40 km p/u (rond de 1500 rpm) vanuit D naar 2 geschakeld en geratel begint meteen! moet nu die hele TH eronderuit?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrickpat Geplaatst April 13, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2013 Ratelen opgelost, bij nadere inspectie en dankzij tips hier en van Lute uit Oudehaske bleken de verbindingsbouten tussen Bellhouse en blok los te zijn getrild. Door het iets kantelen van de bak met optrekken (in 1 en 2 dus meer) werd de herrie veroorzaakt..de starterkrans was de boosdoener. Heb de bouten voorzien van borgmiddel, lekker aangescheurd en voila! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.