Spring naar bijdragen

Accu Wj Ineens Plat


Recommended Posts

Eergisteren diverse boodschappen aan het doen, was bij het laatste adres, had de motor uitgezet, wat ik normaal niet vaak doe als ik maar kort hoef te wachten.

Na 5 minuten wilde ik hem weer starten en de startmotor draaide niet, nog een keer, ook niks, hoorde alleen het relais klikken en zag de meters en lampjes wel werken.

Alleen de voltmeter stond bijna helemaal links in het rode gebied.

De dynamo kon het haast niet zijn want ik kijk bijna altijd op de meters, tijdens het rijden, en de meter staat dan net boven de 14 volt.

De verzekering ingeschakeld en die sturen een afsleepwagen, uurtje gewacht en daar was hij.

Voltmeter gepakt een en ander gemeten, en trok dezelfde conclusie als ik.

Hij haalde de jumpstarter en de auto startte meteen, de laadspanning was perfect dus alleen de accu stuk.

De accu die erin zit is van een onbekend Pools merk en was volgens mij nog niet zo heel oud, door de vorige eigenaar nog (laten) vervangen.

Ik ben nog nooit met een kapotte accu stil komen te staan, de laatste keer dat ik een accu preventief heb vervangen was bij een auto waar de accu vanaf nieuw ruim 7 jaar had gewerkt en een klein beetje in kracht begon af te nemen.

Even op internet gekeken en ga voor de Exide premium EA1000 (100ah en 900A koude start vermogen).

post-7035-0-50184700-1356549576_thumb.jp

Nu maar hopen dat ze hem morgen direct kunnen leveren.

Een GEL of AGM accu is me te duur en ook niet direct nodig.

bewerkt door Ferdi WJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt, zie het nu ook, ik heb een lagere capaciteit. Heb hem uitgekozen via de accuzoeker op hun site.

Degene die ik kocht was identiek aan de accu die er in zat, en die was van Mopar, nam aan dat het dus wel goed zat.

Hij start verder prima ook in de koude periode die we al gehad hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...