Spring naar bijdragen

Schade aan XJ door vallende tak


Abel
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Heeft iemand misschien ervaring met het aansprakelijk stellen van de gemeente na beschadiging van een voertuig door vallende (dooie) takken uit bomen?

Op een verlaten parkeerplek voor mijn huis stond mijn jeep eenzaam en alleen, totdat er uitgerekend uit de boom die ernaast stond een enorme dooie tak moest vallen en ik nu schade aan dak, voorruit, motorkap, zijkap en deur heb (zie foto).

Ondertussen is mijn rechtsbijstand aan de slag gegaan en is de gemeente aansprakelijk gesteld. Er is ook een schadeexpert langs gekomen, die de dagwaarde van de jeep op 2900 euro taxeerde (helaas niet zo veel, maar inderdaad voor dat bedrag koop je ondertussen een XJ uit 1991) en de restwaarde op 1150 euries inschatte; de claim is dus 1750 euries. Zoals jullie begrijpen natuurlijk hardstikke total loss! mad.gif

Ben benieuwd wat ik van de gemeente (rotterdam) te horen krijg; tot nu toe alleen nog dat de melding ontvangen is en ze het in behandeling nemen als ze terug zijn van vakantie huh.gif

Ik hou jullie op de hoogte, misschien heeft iemand er nog iets aan als hetzelfde gebeurt.

DSCN0032%5b2%5d.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als de auto verder nog goed is, kun je altijd nog overwegen om een "handige kennis" wink.gif de schade goedkoop te laten repareren en lekker door te rijden.

Uit laten keren "met behoud van wrak" dus....

Succes in ieder geval met de voortgang van de aansprakelijkheidsstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...