Spring naar bijdragen

kwaliteit AMC 360 V8 5.9liter


Recommended Posts

hmmm,

360 is niet de beste V8 die je kunt kopen.... (t.o.v. een chevy 350)

als ie netjes dicht is en geen olie verbruikt dan kun je er meer op vertrouwen.

als dagelijkse auto zou ik deze niet nemen...

relatief weinig PK's t.o.v. een veel betere en zuinigere 4.0 Liter ( geen 4.2)

en ik zou een 5-je na '76 kopen, deze zijn naar mijn mening vele male beter en comfortabeler.

en dan zou ik toch gaan voor de 6-cil ( al dan niet een 4.2). deze kun je altijd ombouwen naar een 4.0 met injectie, dit heeft weer als voordeel dat je vlotterkamer van je carb niet leeg loopt tijdens het bergop rijde...

succes Cyril

Link naar opmerking
Deel via andere websites

chevy 350 inbouwen met EFI is nooit geen slechte optie, op papier veranderd er volgens mij niks en de onderdelen zijn goed te krijgen, tis alleen dat je geen probleem moet hebben om een chevy motor onder je Jeep kap te hebben.

al met al is het denk ik wel het meest makkelijke blok om erin te hangen en ik denk dat een plaat om je bak aan een chevy 350 te koppelen in de VS makkelijk te verkrijgen is.

en nog een pluspunt: tuning onderdelen voor Chevy 350 zijn alom verkrijgbaar voor waarschijnlijk minder dan de originele onderdelen van de AMC 360

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast bedankt jongens,

maar die motor is OK en hij ligt erin, ik ga hem niet veranderen zenne.

het motto is toch: "don't fix it until it's broken"

IK wou gewoon de ervaringen met de AMC360 weten van degene die er zelf één hebben inliggen. Ik weet dat de 4.2 een beestige motor is, ik vind hem op sommige gebieden zelfs beter dan een 4.0, maar dat moest ik niet weten.

Dus eigenaars van een 360 vuur maar af....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi Kritof,

ik heb zelf een Wrangler YJ met AMC 360 5.9 ltr en ik moet je eerlijk zeggen dat het mij uitstekend bevalt. Het blok is uit 1972 en heeft dus voldoende (m.i. teveel) PK's.

Ik heb zelf een dwarsbalk op het chassis gelast en vandaaruit een as naar de achteras geleid en vastgelast om het kantelen van de achteras te voorkomen.

Ik rijd nu al 16 jaar jeep en dit is mijn 3e. Vooheen had ik een 4.0 ltr HO en een 2.5 ltr. Met alle Jeeps heb ik tot nu toe geen enkel probleem gehad, motorisch gezien en zelf niet met de 4.0 ltr in de Sahara.

groet Steph wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...