Spring naar bijdragen

Trekhaak keuren


A.J
 Share

Recommended Posts

Ik heb onder mijn wrangler YJ uit 1987 een trekhaak gemaakt. Het is een trekhaak van merk brink en special voor een wrangler YJ. Nu wil ik deze op mijn kenteken laten zetten. Maar na een telefoontje met het RDW bleek dat ik eerst een typegoedkeuring moet hebben van de importeur, waarop staat dat het voertuig een aanhanger van 2500 kilo mag trekken.

Weet iemand bij welke dealer ik moet zijn voor zo'n typegoedkeuring. Het liefst in de omstreek Utrecht of Amsterdam.

bvd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chrysler Jeep Van Kooy 't Gooi � 
Oscar Romerolaan 21
Ã?  
1216 TJ Hilversum Ã?  
Telefoon: 035 6555355 Ã?  
Fax: 035 6243081

Betere postcode kun je als dealer haast niet hebben wink.gif

Chrysler Jeep Amsterdam B.V. � 
Kuiperbergweg 17
Ã?  
1101 AE Amsterdam Ã?  
Telefoon: 020 5607070 Ã?  
Fax: 020 5607078

Of probeer het rechtstreeks via de importeur:

DaimlerChrysler Nederland B.V.
Van Deventerlaan 50
3528 AE Utrecht
Postbus 2088
3500 GB Utrecht
Telefoon: 030 - 247 19 11
Fax: 030 - 247 16 00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels gebeld met chrysler amsterdam. die waren heel behulpzaam, maar konden mij niet verder helpen. Ze verwezen mij door naar de importeur. Ik moet nu mijn kentekenbewijs doorfaxen en ze zouden even kijken wat ze voor me konden doen.

Even afwachten hoe dat gaat, maar dat laat ik nog wel weten. Ik had niet gedacht dat een trekhaakje keuren zo moeilijk zou zijn, maar dat probleem komt men denk ik wel vaker tegen bij (grijs) geimporteerde auto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben benieuwd zie bij elke wrangler ander toegestaan gewicht op het kenteken en ik wil zelf ook mn trekhaak laten keuren

Is ook een officiele BRIN K maar staat op de trekhaak max 1900 en op kenteken dat ik maar 1000 kg mag trekken.

Heb vernomen dat Chrysler heeft nagelaten max trek gewicht op de type goedkeuringspapieren te vermelden. Dus elke wrangler heeft een ander gewicht op de papieren.

Hier paar idiote voorbeelden

Mijn wrangler 93 ongeremd 450 kg smileypissed4so.gifsmileypissed4so.gif geremd 1000 kg merk jeep

type wrangler 4.0I hardtop U9 1529 kg

-------------------------

onze andere wrangler 1992

ongeremd 750 kg geremd 1500 kg basis tgk eegk-09999 merk chrysler

type jeep wrangler 1540 kg

-----------------------------------

nog een 93 wrangler

type 4.0 laredo 1520 kg

geen vermelding van trekgewicht maar wel het volgende.

basis tgk; JEEV- 1329

bevestigingspunten autogordels voor zitplaatsen die niet aan de voorste portieren grenzen ex art 66 sub r 11 wvr NIET VERPLICHT

alle drie geel kenteken ohmy.gifohmy.gifhuh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Stand van zaken betreffende de trekhaak.

Daimler chrysler vertelde mij dat de auto uit het grijze import circuit vandaan komt. En als ik de trekhaak op kenteken wilde hebben dan moet de auto tuv gekeurd worden.

Daar wordt ik dus niet veel wijzer van denk ik. Voorlopig maar zonder gekeurde trekhaak rijden en met de keuring eraf halen.

wat hebben de andere wrangler rijders op hun kenteken wat betreft toegestaan trek gewicht ???? Want dit is toch te gek voor woorden 

Op www.autoweek.nl bij de technische gegevens van de wrangler, staat dat een YJ 2500 kg geremd en 450 kg ongeremd mag trekken.

Een TJ mag maar 2000 kg geremd en 450 kg ongeremd trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...