Spring naar bijdragen

Tikken, Hoog Stationair En Zuiniger Lijkt Wel.


ruward
 Share

Recommended Posts

Geachte lieden,

ik kom er wederom niet uit, sinds vorige maand loopt de motor flink hoog stationair, blijft tussen het schakelen tot 1500 toeren draaien met uitschieters naar 2000 toeren, heeeel iritant, daar is sinds gisteren bij gekomen dat als ik de motor afzet hij flink begint te tikken, geen gepingel maar echt tikken, het tikken begint na dat de gasklep gesloten is, dat gezoem als ik de motor heb uitgezet, correct me if i,am wrong.

Het tikken lijkt van boven te komen maar soms lijkt het van onder te komen, ik denk zelf van boven.

Hebben deze twee dingen wat met elkaar te maken, en naar welke richting moet ik zoeken, daarbij lijkt het wel of hij wat zuiniger is gaan rijden, maargoed dat kan ook zijn omdat ik dat graag wil.

2.5 ltr bj 89.

mbt het hoog stationair lopen, thermostaat werkt, kan geen vacuumlek ontdekken en daar houd mijn verstand op.

Hoop dat ik eruit kom.

Dank voor de aandacht.

groet Ruward.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stappenmotor blijft hangen? Zit achterop je intake manifold.

Ik heb het ook weleens gehad, schoonmaken ook de behuizing van de intake (luchtfilter slang even eraf dan zie je het wel).

Tikken kan alles zijn is het bij stationair of als de motor uit is. hoor je het ook op hoger toerental?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn jeep ( cherokee 1985 2,5L ) tikt ook altijd als ik hem heb uitgezet, is waarschijnlijk afkoelen van uitlaat of spruitstuk.

ik heb type met carburateur zonder elektrische regelingen ( stappenmotor ) dus daar kunnen volgens mij geen geluiden uitkomen.

wel hoor ik na het afzetten nog wat zachte geluidjes van het vacuumsysteem door het leeglopen van het vacuum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De stappenmotor heb ik vorig jaar nog schoon gemaakt, ik stoor me vooral aan het hoog stationair lopen, heel vervelend, ik denk dat ik morgen maar begin met bougies en rotor te vervangen en dan zal ik het gashuis reinigen, hoop dat dat wat gaat helpen.

Dat tikken hoor ik uitsluitend bij afzetten van de motor, dat tikken is van de week begonnen.

Groet Ruward.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...