Spring naar bijdragen

Hardtop Makkelijk Er Af/op Zetten


hkrant
 Share

Recommended Posts

ik ben benieuwd of jullie een trucje hebben om een hardtop makkelijk te verwijderen of erop te zetten.

ik zou dat graag in mijn eentje willen kunnen doen maar hij is toch echt te zwaar/onhandig groot.

nu kan ik natuurlijk allerlei mooie (dure) systemen hiervoor kopen, maar dat kan vast slimmer.

wie heeft een goed idee ?

ik heb trouwens een garage dus ik zou hem moeten kunnen hijsen ?

ik heb maar 20 cm tussen plafond en hardtop...

bewerkt door hkrant
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had meer een mobiel iets in mijn hoofd.

die katrollen moet ik natuurlijk boren en omdat de indeling van de schuur nog wel eens veranderd zitten die natuurlijk snel op de verkeerde plaats.

de hardtop zou eigenlijk uitschuifbare pootjes moeten hebben zodat je zo kan wegrijden.

of een verrijdbaar portaal maken, waarmee je de hardtop optakelt.

ik heb ook een motortakel die verrijdbaar is, misschien is dat ook bruikbaar.

een maatje zie dat ik natuurlijk ook die lompe banden kon leeg laten lopen zodat de hardtop blijft hangen/staan B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik deed het ook altijd met 4 kleine katrolletjes en wat touw.

De katrolletjes kon ik overal plaatsen waar ik wilde want ik maakt die vast met een touwtje.

Ik maakte een lus voor onder de voorkant van de hardtop en de achterkant maakte ik vast onderlangs de raamscharnieren.

Aan 20cm had ik in ieder geval genoeg om er vanonder te rijden.

En met die motortakel bedoel je echt zo'n klein "kraantje" waar je je blok mee uit kan tillen? DIe zijn volgens mij niet hoog genoeg om je hardtop er mee af te kunnen halen.

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit met hetzelfde probleem, m'n garage is hoog genoeg maar de deur niet :frusty: . Dus iets binnen fabriceren heeft geen zin, bovendien staat daar m'n 1969-er Alfa restauratie project in op bokken voor nog wel de komende jaren :wacko: . Naast de garage heb ik wel parkeerruimte dus wil ik daar iets van een swingarm maken met een katrol eraan. Ik heb gellukig genoeg ruimte naast de garage om hem gewoon plat op de grond weg te zetten.

Je kunt als katrol, omdat je maar 20 cm hebt meubelwieltjes halen, rubber eraf en je hebt een klein laag katrolletje dat hooguit 5-10 cm uitsteekt. Meer als 5 cm heb je niet nodig om de kap op te hijsen en de Jeep eronderuit te rijden. Zoveel weegt ie ook niet dus het hoeft ook geen dik touw te zijn. Ogen in de kap schroeven is een beetje zonde ;) maar touw onder de kap door of zuignappen (dan kun je heel goed balans bepalen) zoals ook voor glas tillen worden gebruikt is misschien een optie?

Zoiets als Royco heeft is erg mooi als ie er eenmaal af is , maar je kunt ook 2 van die meubelhondjes halen bij de bouwmarkt, even kruislings verbinden met elkaar met 2 latten, wat dik schuim of gewoon een balkje bovenop om de hoek op te vangen en je bent voor een paar tientjes klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...