dedoo Geplaatst July 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2012 Hoi we zijn nu toch wel heel serieus bezig met de aanschaf en hebben drie auto's op het oog waar we willen kijken. 1 - Staat bij een dealer en is een CJ5 uit 76 met een 4 bak en 4.2 ltr motor. Op gas Verder -nog- niet zo heel veel informatie 2- is een 5liter V8 CJ5 uit 77 maar volgens het chassis nummer zou er een 4.2liter met een driebak in horen te hangen de 5liter motor staat echter wel netjes op de papieren vermeld. Kunstof carroserie en zoals de eigenaar ons nu net heeft vermeld doen alleen af en toe de metertjes niets. Heb hem wel gezegd dat als we komen kijken die meters moeten werken ivm oliedruk en temperatuur van de V8. Volgens de eigenaar waarschijnlijk een aardedraadje wat ook mijn idee is dus dat zou hij makkelijk "even" zelf kunnen verhelpen alvorens we gaan kijken toch? 3 is een auto die al een tijd heeft stilgestaan maar volledig uit elkaar is geweest. Een CJ7 Renegade met 4.2 ltr motor en 4 bak uit 1980. Compleet gerestaureerd volgens zeggen van de verkoper en ik heb high resolution foto's gekregen die daarop in ieder geval laten zien dat de auto in nette staat verkeerd. Alle drie hebben ze wel iets wat ons aanspreekt maar de staat van de auto's zal natuurlijk alles bepalend zijn. Kunnen jullie ons wat tips geven voor de bovengenoemde auto's? Nummer 1 is iets interessanter qua prijs maar staat bij een dealer. Ik vind dat persoonlijk een nadeel omdat hij er ook op moet verdienen en dus de auto nog goedkoper is aangekocht. Wat wacht me hierop nog aan (herstel) kosten. Kan natuurlijk goed zijn maar ik heb het (nogmaals) niet zo op dealers... Voor wat mij betreft: de voordelen van nummer 2 - aangezien ik redelijk tot goed overweg kan met een V8 en deze eventueel om wil bouwen tot een injectie motor wat het verbruik wat neter zou kunnen maken. V8 leuk en lekker! de carosserie van kunstof is en roest geen kans meer krijgt. Het nadeel van die auto echter is dat het chassis nummer anders aangeeft dan wat er in hangt. Op de papieren echter wel alles in orde. Waarschijnlijk een ander chassis gekregen? Voordelen van nummer 3 is dat hij op de foto's er goed uitziet maar dat zegt niet alles natuurlijk. Met make up ziet een vrouw er ook een stuk beter uit dan zonder (de mijne natuurlijk net zo goed!) ze zijn alle drie rond dezelfde prijsklasse en bij nummer 3 zit een hard en softtop en alle delen van de carosserie zijn nieuw. De CJ7 een iets grotere draaicirkel en redelijk wat meer ruimte achterin en iets meer voorin. Heel verhaal en ik heb zelf al heel wat antwoorden maar zou graag jullie mening(en) horen die me zouden kunnen helpen met een eventuele aankoop/ bezichtiging? Niemand in de buurt van Noord holland - of Limburg die met ons mee wil om te kijken? Groetjes Danny en Natasja Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst July 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2012 In welke prijsklasse ben je aan het kijken? dat is denk ik ook mede bepalend voor wat je krijgt. waar in Limburg wil je kijken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dedoo Geplaatst July 29, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2012 rond de 7500 is waar we met alle drie ongeveer op uitkomen. In Limburg hebben we er 1 in de buurt van Valkenswaard dus is dat al wel of net geen limburg? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst July 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2012 jeep 2 ken ik goed.. is geen ander chassie onder gekomen maar is met een kapotte 6 cil. en een slechte body uit belgie gekomen. is toen een nieuwe body en plaatwerk op gekomen en ook een goede 304 met een dana 300 bak ( moderne en sterker dan de oorsprokelijke t!50 ). jeep is toen gespoten en in orde gemaak en gekeurd bij rdw... .. dus alles klopt wel. groetjessss Laredo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dedoo Geplaatst July 29, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2012 Kijk dat is altijd mooi als je iemand spreekt die de Jeep ook kent. Dank je voor je reactie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst July 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2012 rond de 7500 is waar we met alle drie ongeveer op uitkomen. In Limburg hebben we er 1 in de buurt van Valkenswaard dus is dat al wel of net geen limburg? Dat is net is niet bij mij in de buurt jammer.. ik heb je wel een PB gestuurd.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dedoo Geplaatst July 29, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2012 en PB beantwoord Tnx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst July 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2012 rond de 7500 is waar we met alle drie ongeveer op uitkomen. In Limburg hebben we er 1 in de buurt van Valkenswaard dus is dat al wel of net geen limburg? niet echt nee, is brabant Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2012 2- is een 5liter V8 CJ5 uit 77 maar volgens het chassis nummer zou er een 4.2liter met een driebak in horen te hangen de 5liter motor staat echter wel netjes op de papieren vermeld. Kunstof carroserie en zoals de eigenaar ons nu net heeft vermeld doen alleen af en toe de metertjes niets. Heb hem wel gezegd dat als we komen kijken die meters moeten werken ivm oliedruk en temperatuur van de V8. Volgens de eigenaar waarschijnlijk een aardedraadje wat ook mijn idee is dus dat zou hij makkelijk "even" zelf kunnen verhelpen alvorens we gaan kijken toch Poly body is leuk maar niet altijd zaligmakend daar veel poly bodies dunwandig zijn. De dure poly bodies waren behoorlijk dik maar kosten veel meer als de dunwandige poly bodies.Dit kan weer tot gevolg hebben dat een poly body kan gaan scheuren op de belangrijke dragende delen. Als ze alles goed hebben vervangen en aangepast hebben ze bijvoorbeeld tussen het chassis en de poly body rubberen kunstof vulstukken gebruikt ipv de harde kunstofringen en zo zijn er nog een aantal zaken. Succes met je keuze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dedoo Geplaatst July 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2012 bedankt weer voor de reacties Michel en just-a-jeeper Brabant waren wij ook al achter en inderdaad dat is geen Limburg. We zijn zo gek van vlaaien dat we denken dat alles daarvandaan komt ... Tja... Wat betreft de poly bodies. Ik heb net even gezocht en kan zo heel snel niet iets vinden over goede en minder goede montage en de rubberen opvulstukken waar jij het over hebt Michel. Kun je daar meer over vertellen of een link doorsturen waar ik er meer over kan lezen? Elk voordeel heeft zijn nadeel zou Cruijff zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2012 bedankt weer voor de reacties Michel en just-a-jeeper Brabant waren wij ook al achter en inderdaad dat is geen Limburg. We zijn zo gek van vlaaien dat we denken dat alles daarvandaan komt ... Tja... Wat betreft de poly bodies. Ik heb net even gezocht en kan zo heel snel niet iets vinden over goede en minder goede montage en de rubberen opvulstukken waar jij het over hebt Michel. Kun je daar meer over vertellen of een link doorsturen waar ik er meer over kan lezen? Elk voordeel heeft zijn nadeel zou Cruijff zeggen. Heb zelf een poly body die dikwandig is en werk ook met poly beroepsmatig. Op de weg zal je weinig tot geen problemen hebben met een poly body maar je gaf aan met de jeep te willen modderen enz en dan komen er andere krachten op vrij die gaan werken op chassis en body. Ook is een poly body kwetsbaarder tijdens het terreinrijden als een stalen body. Waar een tak op een stalen body voor krassen zorgt zal een tak bij een poly body zorgen voor een diepere kras waarbij toplaag poly weggeschaaft kan zijn. Gelukkig is poly weer goed te herstellen met wat zorgvuldige aandacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dedoo Geplaatst July 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2012 Heb ook poly body gehad op mijn DAX seven maar heb dat allemaal vervangen door aluminium. Ik vond de haarscheurtjes in de gelcoat best irritant Met die auto ging het gewicht meespelen dat was de uiteindelijke rede dat ik het voor aluminium heb vervangen,.maar daar hebben we hier geen last van. Kreeg overigens net ook bericht dat de V8 niet meer te koop is. Althans dat begreep ik. Dus de jeep met poly body is waarschijnlijk van de optie lijst af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst July 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2012 hoi. de body en andereplaat delen waren afkomstig van B& S in tiel neem aan dat die geen rommel verkopen en hij was verstevigd met hout in de bodem en alluminium in het kopschot. . body was niet dunwandig maar lekker stevig .. heb toen wel gekozen voor een stalen raamframe ivm het kromtrekken door de softtop. gr laredo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dedoo Geplaatst July 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2012 Hij is van jou? Laredo? Ik begreep het gisteren even anders. Ik hoop voor je dat je hem verkoopt vrijdag ! Waarom verkoop je hem eigenlijk niet meer als hun hem niet kopen? We hadden wel interesse om eens te komen kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst July 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2012 optie 3 en ik weet dat er mensen helemaal wild zijn van de CJ5, maar de 7 heeft toch net wat meer ruimte en een langere wielbasis die ook z'n voordelen heeft in het terrein en zeker ook op de weg ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.