Spring naar bijdragen

4.2L Lopen Op 5 Cil En Kleppen Tikken.


Edwinnn
 Share

Recommended Posts

Hallo ik heb even jullie mening nodig.

Ik heb een cj7 met 4.2L blok die op gas loopt. Als ik hem start dan loopt die mooi rustig maar wordt die wat warmer dan gaat die al snel op 5 cilinders lopen. Ik heb even gekeken wat er gebeurd als ik de bougiekabel bij sommige eraf trek en blijkt dat de voorste 2 cilinders niet lekker mee lopen. de voorste helemaal niet als die warm is en de 2e doet ook niet echt heel veel. De wagen heeft voordat ik hem kocht een paar jaar stil gestaan.

Ook hoor ik tijdens het rijden de kleppen duidelijk tikken.

Nou zat ik eraan te denken omdat ik op gas rij, dat door de warmte de kleppen niet helemaal meer goed afgesteld zouden kunnen zijn en dat dat misschien de reden zou kunnen zijn?

Maar ik las dat de kleppen hydraulisch gesteld worden?! Hoe werkt dat precies? En is er een mogelijkheid om hier iets aan te doen? Las iets van een vloeistof aan de olie toe te voegen? Ik heb er 15W40 in zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik heb even jullie mening nodig.

Ik heb een cj7 met 4.2L blok die op gas loopt. Als ik hem start dan loopt die mooi rustig maar wordt die wat warmer dan gaat die al snel op 5 cilinders lopen. Ik heb even gekeken wat er gebeurd als ik de bougiekabel bij sommige eraf trek en blijkt dat de voorste 2 cilinders niet lekker mee lopen. de voorste helemaal niet als die warm is en de 2e doet ook niet echt heel veel. De wagen heeft voordat ik hem kocht een paar jaar stil gestaan.

Ook hoor ik tijdens het rijden de kleppen duidelijk tikken.

Nou zat ik eraan te denken omdat ik op gas rij, dat door de warmte de kleppen niet helemaal meer goed afgesteld zouden kunnen zijn en dat dat misschien de reden zou kunnen zijn?

Maar ik las dat de kleppen hydraulisch gesteld worden?! Hoe werkt dat precies? En is er een mogelijkheid om hier iets aan te doen? Las iets van een vloeistof aan de olie toe te voegen? Ik heb er 15W40 in zitten.

edwiinn zijn je boegie.s wel oke. even er uit halen en kijken of ze goed vonken

ik heb er speciale boegie.s in zitten voor gas

hydro kleppen stellen gaat niet je kan wel spul toe voegen BV wyns olie voor de hydro stoters plunjers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb idd geprobeerd om de bougie te vervangen maar dat hielp niet. Wel zag ik aan de oude bougie een soort van aanslag. Maar had meer het idee dat dit kwam doordat hij niet werkte.

Maken die speciale bougies zoveel verschil ja?

ze kunnen en hogere temperatuur hebben met gas word je motor en verbranding warme als normaal

trek je verdeelkap er eens af en maakt de puntjes eens schoon aan de binnen zijde kan veel aan slag opzitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...