Spring naar bijdragen

Ik wil een Grand Cherokee


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben Peter en ik woon in Nootdorp en ben amerikanen gek. biggrin.gifbiggrin.gif

Ik heb net mijn '96 Mustang verkocht en zoek nu een Grand Cherokee.

Ik volg dit Forum al een paar weken en nu heb ik een paar vragen:

Ik ben vandaag wezen proefrijden met een '97 v8 met 200.000km gelopen.

Wagen ziet er mooi uit en loopt netjes. Alleen de voorruit moet vervangen worden. Wat kost dat zo'n voorruit en tjdens het proefrijden hoorde ik achter een soort schurend geluid wat begint boven de 50 km. Is dit het cardan?

Kunnen jullie me nog wat tips geven waar naar te kijken?

Alvast bedankt voor de moeite

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Foggy@Jun 29 2005, 22:51

Hallo,

Ik ben Peter en ik woon in Nootdorp en ben amerikanen gek. biggrin.gif   biggrin.gif

<div align="right">

Nuts??? wink.gif welkom bij de gekken club; wen er maar vast aan: J.E.E.P. : Just Empty Every Pocket, bedenk wat het bij een normale auto zou kosten en dan drie keer meer, maarja je hebt er wel een Jeep voor laugh.gif

voor zover het schurende geluid, dif of bak denk ik maar aangezien ik geen ervaring met GC heb laat ik me er niet over uit. voor het ruitje kun je eens kijken bij carglass als je een verzekering hebt die het dekt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een ruit kun je ook Hans Bastings eens bellen in Maasmechelen --> http://home.mobile.de/bastings

Het schurende geluid kan je diff of tussenbak zijn zoals Pullie aangaf. 't Kan iets simpels zijn als olie toevoegen/verversen, maar 't kan ook slijtage zijn aan je vertanding.

Nog een mogelijkheid (en misschien waarschijnlijker) is de visco koppeling in je tussenbak. Deze staat erom bekend dat ie rond de 100.000+ kilometers gaat slijten. Dit kun je testen door korte 8'tjes te rijden met de auto. Schokt hij dan of voelt het alsof er een wiel grip zoekt dan is je visco waarschijnlijk naar z'n grootje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo,

Ik heb sinds één week een GRAND CHEROKEE V8 5,9 LIMITED UIT JAN 1998. biggrin.gif

Ben appetrots natuurlijk en de wagen loopt als een zonnetje en rijd als een trein. cool.gif

Het enige wat me zorgen maakt is het olieverbruik sad.gif

Hij verbruikt ongeveer 1 liter op 1500 á 2000 km.

Is dit normaal? Bij de vorige eigenaar was dat 2 jaar geleden al zo.

De wagen heeft 130.000 km gelopen en is in 2001 ingevoerd uit Duitsland.

Een kennis van me vertelde dat het denkelijk de klepseals zijn.

Wat is jullie gedachten hierover?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Een trotse JEEPER. cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Foggy@Jul 15 2005, 20:53

Hallo,

Ik heb sinds één week een GRAND CHEROKEE V8 5,9 LIMITED UIT JAN 1998.  biggrin.gif

Ben appetrots natuurlijk en de wagen loopt als een zonnetje en rijd als een trein. cool.gif

Het enige wat me zorgen maakt is het olieverbruik sad.gif

Hij verbruikt ongeveer 1 liter op 1500 á 2000 km.

Is dit normaal? Bij de vorige eigenaar was dat 2 jaar geleden al zo.

De wagen heeft 130.000 km gelopen en is in 2001 ingevoerd uit Duitsland.

Een kennis van me vertelde dat het denkelijk de klepseals zijn.

Wat is jullie gedachten hierover?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Een trotse JEEPER. cool.gif <div align="right">

Allereerst: welkom en van harte biggrin.gif

Je hoort nu ook bij de club van de grootverbruikers! Ik rij een 5.2 uit '96, met zo'n 150 op de teller. Brandstof is niet aan te slepen. Lange ritten = tankwagen aan de trekhaak biggrin.gif

Olieverbruik is echter niet noemenswaardig, zeker niet in de buurt van wat jouw beest doet huh.gif

Klaarblijkelijk ken je de vorige eigenaar "Bij de vorige eigenaar was dat 2 jaar geleden al zo" , weet hij niet waar het probleem zit? Want een probleem lijkt het mij zeker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by BUFFALO@Jul 17 2005, 20:27

Allereerst: welkom en van harte biggrin.gif

Je hoort nu ook bij de club van de grootverbruikers! Ik rij een 5.2 uit '96, met zo'n 150 op de teller. Brandstof is niet aan te slepen. Lange ritten = tankwagen aan de trekhaak biggrin.gif

Olieverbruik is echter niet noemenswaardig, zeker niet in de buurt van wat jouw beest doet huh.gif

Klaarblijkelijk ken je de vorige eigenaar "Bij de vorige eigenaar was dat 2 jaar geleden al zo" , weet hij niet waar het probleem zit? Want een probleem lijkt het mij zeker!

<div align="right">

De vorige eigenaar vulde de olie en de benzine tank bij en dat was zijn kennis van auto's. laugh.gif

De wagen geeft als je echt gas geeft een blauwe rookwalm en als je rustig rijd zie je niets.

Ik krijg nu al een paar keer het advies zolang je niet onder de 1 liter op 1000km komt zit je nog steeds safe. unsure.gif

Ik kijk het nog effe aan heb de wagen pas 2 weken en rijd zelf niet echt veel kilometers.

heb er nu 10 w 40 van Kroon oil in gedaan dat schijnt een wat dikkere speciaal voor oliezuipers te zijn sad.gif

Wordt vervolgt bij de volgende tank beurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Originally posted by Foggy@Jul 22 2005, 00:21

De vorige eigenaar vulde de olie en de benzine tank bij en dat was zijn kennis van auto's. laugh.gif

De wagen geeft als je echt gas geeft een blauwe rookwalm en als je rustig rijd zie je  niets.

Ik krijg nu al een paar keer het advies zolang je niet onder de 1 liter op 1000km komt zit je nog steeds safe. unsure.gif

Ik kijk het nog effe aan heb de wagen pas 2 weken en rijd zelf niet echt veel kilometers.

heb er nu 10 w 40 van Kroon oil in gedaan dat schijnt een wat dikkere speciaal voor oliezuipers te zijn sad.gif

Wordt vervolgt bij de volgende tank beurt.

<div align="right">

Ik heb vorige week maar de stoute schoenen aangetrokken en het intake manofold verwijderd blink.gif

In het manifold zat een aardige sloot olie tegen de achterkant. Blijkt dat de pakking er tussen uit is. smile.gif Nieuwe pakkingen bij Part&stuffs besteld en weer gemonteerd.

Hij loopt weer als een zonnetje en volgens mij geen olie verbruik meer. biggrin.gif

Bij vol accelerenen schiet de afdekhemel van het zonnedak naar achteren. laugh.gif

WAT EEN BEEST.

Wordt weer vervolgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...