Spring naar bijdragen

Cotrol Arms Zelf Maken


Recommended Posts

Hallo, is er iemand die ervaring heeft met het zelf maken van control arms voor een zj?

Ik ben er mee bezig en vroeg me af of het noodzakelijk is om een knik kop (kogel gewricht) of flex joint te gebruiken aan elke kant van iedere stang.

Of zou aan beide kanten een kunststof bus ook volstaan? heb horen zeggen dat dan je assteunen af kunnen scheuren bij uitveren aan een kant.

Er zijn ook sets te koop met alleen maar kunststof bushings aan beide kanten.

Hoop dat er mensen raad mee weten.

Mvgr. Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, is er iemand die ervaring heeft met het zelf maken van control arms voor een zj?

Ik ben er mee bezig en vroeg me af of het noodzakelijk is om een knik kop (kogel gewricht) of flex joint te gebruiken aan elke kant van iedere stang.

Of zou aan beide kanten een kunststof bus ook volstaan? heb horen zeggen dat dan je assteunen af kunnen scheuren bij uitveren aan een kant.

Er zijn ook sets te koop met alleen maar kunststof bushings aan beide kanten.

Hoop dat er mensen raad mee weten.

Mvgr. Martijn

Om het goed te doen gebruik je of Heims, of JJ's of de OEM rubber bussen. De kunstof bussen veroorzaken een hoop wringen bij het flexen omdat de armen niet alleen recht op en neer gaan maar meer in circlevormige beweging maken (move in an arch)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik een paar jaar een ZJ op 33ers gereden met 4,5 inch Re veren voor en achter voorveren met 2 inch BB.

De 8 controlarmen (korte) heb ik zelf gemaakt met originele bushings.

Ondanks veel flex (geen Swaybars) en regelmatig terrein bezoek zijn de bushings heel gebelven.

De maten van de set heb ik nog wel ergens, als je interesse hebt.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...