Spring naar bijdragen

Sturhuis Afstellen


Recommended Posts

Zoals ik al eerder had vermeld heb ik mijn CJ voorzien van een nieuw AGR stuurhuis en -pomp met oliekoeler.

na alles goed afgesteld te hebben merk ik dat die minder strak stuurt als met het originele stuurhuis.

Bij nader onderzoek blijkt dat bij het draaien v/h stuur de uitgaande as niet direct reageert (terwijl de ingaande as toch draait).

Op dit en andere forums gelezen dat dit kan opgelost worden met de stelschroef bovenop het stuurhuis.

Maar ik las ook dat er een spanring zit bij de ingaande as. Ik geef even de link door :

http://www.pavementsucks.com/tech-article-34.html

Volgens mij dient deze enkel om speling op de ingaande as te verhelpen.

Dus als besluit : Bovenste stelschroef 1/4 slag dieper draaien.

Kan iemand deze redenering bevestigen zodat ik met zekerheid het probleem aanpak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grote span moer en bijgaande dop op de ingaande stuur as (input shaft) sets de inputshaft preload (haalt de speling er uit)

Als dat goed is de afstelling van de sector shaft (uitgaande as) zou een heel kein beetje speling moeten hebben als de bestuuring in het midden staat (rechtuit rijden) draai je de input shaft iets naar links of rechs moet de speling net verdwijnen. Als dat zo is dan is het stuurhuis goed afgesteld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grote span moer en bijgaande dop op de ingaande stuur as (input shaft) sets de inputshaft preload (haalt de speling er uit)

Als dat goed is de afstelling van de sector shaft (uitgaande as) zou een heel kein beetje speling moeten hebben als de bestuuring in het midden staat (rechtuit rijden) draai je de input shaft iets naar links of rechs moet de speling net verdwijnen. Als dat zo is dan is het stuurhuis goed afgesteld

Sorry voor het gebroken Nederlands heb het niet veel gesproken in de laatste dertig jaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...