wimbo Geplaatst April 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2012 Zoals ik al eerder had vermeld heb ik mijn CJ voorzien van een nieuw AGR stuurhuis en -pomp met oliekoeler. na alles goed afgesteld te hebben merk ik dat die minder strak stuurt als met het originele stuurhuis. Bij nader onderzoek blijkt dat bij het draaien v/h stuur de uitgaande as niet direct reageert (terwijl de ingaande as toch draait). Op dit en andere forums gelezen dat dit kan opgelost worden met de stelschroef bovenop het stuurhuis. Maar ik las ook dat er een spanring zit bij de ingaande as. Ik geef even de link door : http://www.pavementsucks.com/tech-article-34.html Volgens mij dient deze enkel om speling op de ingaande as te verhelpen. Dus als besluit : Bovenste stelschroef 1/4 slag dieper draaien. Kan iemand deze redenering bevestigen zodat ik met zekerheid het probleem aanpak? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst April 8, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2012 http://www.off-roadweb.com/tech/0501or_4wd_steering_box/index.html Dit is een foute link, kan de correcte niet terugvinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst April 8, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2012 Ok, hier is die dan toch : http://www.jeepforum.com/forum/f13/steering-box-adjustments-fix-your-floppy-steering-1164443/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst April 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2012 De grote span moer en bijgaande dop op de ingaande stuur as (input shaft) sets de inputshaft preload (haalt de speling er uit) Als dat goed is de afstelling van de sector shaft (uitgaande as) zou een heel kein beetje speling moeten hebben als de bestuuring in het midden staat (rechtuit rijden) draai je de input shaft iets naar links of rechs moet de speling net verdwijnen. Als dat zo is dan is het stuurhuis goed afgesteld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst April 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2012 De grote span moer en bijgaande dop op de ingaande stuur as (input shaft) sets de inputshaft preload (haalt de speling er uit) Als dat goed is de afstelling van de sector shaft (uitgaande as) zou een heel kein beetje speling moeten hebben als de bestuuring in het midden staat (rechtuit rijden) draai je de input shaft iets naar links of rechs moet de speling net verdwijnen. Als dat zo is dan is het stuurhuis goed afgesteld Sorry voor het gebroken Nederlands heb het niet veel gesproken in de laatste dertig jaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst April 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2012 Goed, bedankt voor deze verduidelijking. Ik zal dit weekend eens de afstelling doen met alle informatie die ik nu al heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.