Spring naar bijdragen

Ba/10 Geeft Er Nu Echt De Brui Aan, Tijd Voor Een Ax15


Recommended Posts

Hallo jeepfrienden,

Heb gisteren de Tukkerrit gereden in het mooie Twente maar onderweg begon de bak te ratelen in elke versnelling.

Ik heb nog gekeken of er misschien een kruisje kapot was maar heb niets geks kunnen ontdekken.

De auto heeft er bijna 180000km opstaan en ik denk toch dat de peugeotbak zijn laatste adem aan het uitblazan is.

Nu heb ik al het een en ander opgezocht in oa dit forum over de swap naar een AX15 en dit kan maar ik moet met enkele zaken rekening houden.

Naast de AX15 moet ik ook de NP231 wisselen vanwege de 23 spline assen, wel hoop ik dat ik de Sye die nu op mijn huidige 231 zit kan overzetten, dit is me nog niet geheel duidelijk.

Het mooiste is er een passende crossmember bij te krijgen van een YJ 4.0HO en moet ik ook een druklager voor de AX15 erbij hebben.

Mijn YJ is van 1988 en heeft al een hydraulische koppeling en daar hoeft als ik het goed heb niets aan verandert te worden.

Als ik iets vergeet of jullie hebben nog nuttige tips of aan en opmerkingen dan houdt ik mij aanbevolen om dit te horen.

Ik plaats deze topic om er zeker van te zijn dat ik alles kan voorbereiden en later niet voor verrassingen kom te staan.

Tevens hoor ik graag waar ik alle benodigde delen kan krijgen ( kopen ).

Alvast bedankt voor alle reactie's.

Groeten,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronmel heeft nog een YJ met AX15 voor demontage staan.....

Hallo Ab,

Ik heb geen idee wie dat is maar heb net op MP een advertentie gevonden van ene vd Brink uit Ede die een yj uit 91 aan het demonteren is en in onderdelen verkoopt.

Heb hem gevraagt welke motor in de auto zit of zat.

Zou dit de zelfde persoon kunnen zijn?

Advertentietitel : onderdelen jeep wrangler

Geplaatst : 10-03

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ab,

Ik heb geen idee wie dat is maar heb net op MP een advertentie gevonden van ene vd Brink uit Ede die een yj uit 91 aan het demonteren is en in onderdelen verkoopt.

Heb hem gevraagt welke motor in de auto zit of zat.

Zou dit de zelfde persoon kunnen zijn?

Advertentietitel : onderdelen jeep wrangler

Geplaatst : 10-03

Marco

Geen idee...... -klik-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee...... -klik-

Is inderdaad de zelfde persoon en de versnellingsbak en tussenbak zijn al gereserveerd.

Ik denk dat ik maar een topic ga plaatsen in gezocht, hier verder gaan om de delen te zoeken lijkt mij niet de bedoeling.

Maar zie ik qua delen nog iets over het hoofd of heb ik zo alles wat ik nodig heb zoals ik als eerste gepost heb?

Marco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...