Spring naar bijdragen

Recommended Posts

DETROIT (Reuters) -- Chrysler is recalling nearly 210,000 Jeep Liberty sport utility vehicles due to potential problems resulting from excessive corrosion that could lead to a loss of control by the driver.

Chrysler, which is controlled by Fiat, is recalling the estimated 209,724 Jeep SUVs from model years 2004 and 2005. Some may be equipped with rear lower control arms that can fracture due to corrosion caused by road salt used in certain states, according to documents filed with the National Highway Traffic Safety Administration.

Chrysler is not aware of any accidents or injuries related to the issue, NHTSA said.

The recall is expected to begin by the end of April and the rear lower control arms on all affected vehicles will be replaced, according to NHTSA.

NHTSA said it opened a preliminary evaluation of the issue in April 2011 based on nine complaints about fractures due to excessive corrosion. The probe was upgraded to an engineering analysis in September 2011.

The cars affected in the recall were originally sold or are currently registered in Connecticut, Delaware, Illinois, Indiana, Iowa, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan, Minnesota, Missouri, New Hampshire, New Jersey, New York, Ohio, Pennsylvania, Rhode Island, Vermont, West Virginia, Wisconsin and Washington, D.C., according to the documents.

Denk dat wij geen modelletjes hebben die in bovenstaande staten verkocht zijn........

Kan natuurlijk geen kwaad om je chassis nummer even in te kloppen bij Jeep, om te zien of er een recall open staat. -klik- (en dan ergens links onderin)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Dit bericht klopt alle cherokee's van 2004-2005 worden terug geroepen

om recall L27 uit te laten voeren.alle eigenaren van deze bouwjaren krijgen

persoonlijk bericht om dit gratis te laten uitvoeren door de dealer.

hierbij het document.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum. Ik rijdt sinds een paar maanden een zwarte cherokee 3.7 sport uit 2004.

Ik heb ook een brief voor de recall gekregen, en gelijk een afspraak gemaakt voor de kontrole.

Maar ze vertelde mij dat ze niets kontroleerde en meteen nieuwe draagarmen bestelde, omdat ze ten alle tijden verwisseld worden,goed of niet goed.

Dus a.s woensdag worden ze al vervangen.

Gr. Chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum. Ik rijdt sinds een paar maanden een zwarte cherokee 3.7 sport uit 2004.

Ik heb ook een brief voor de recall gekregen, en gelijk een afspraak gemaakt voor de kontrole.

Maar ze vertelde mij dat ze niets kontroleerde en meteen nieuwe draagarmen bestelde, omdat ze ten alle tijden verwisseld worden,goed of niet goed.

Dus a.s woensdag worden ze al vervangen.

Gr. Chris

Hallo Chris,

D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, de nieuwe draagarmen zitten er onder. Het was binnen een uur gefixt. De oude waren nog in een perfecte staat, maar ze zien ze ook wel eens anders (flink geroest).

Dit komt vooral als er veel mee in het terrein is gereden (er zitten holle ruimtens in waar vuil in blijft zitten). De nieuwe draagarmen zijn trouwens veel zwaarder uigevoert en zonder kieren en spleten waar vuil zich op kan hopen. Ook heb ik mijn jeep weer eens een keer goed aan de onderkant kunnen inspecteren nu hij op de brug stond, en de monteur vond ook dat hij nog in een perfecte staat verkeerd.

Gr. Chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...