Spring naar bijdragen

Barstje In Zuiger?


Recommended Posts

Toen ik deze week de carter los had zag ik toevallig een soort barstje / scheur onderaan bij de 3e zuiger. Ik voel geen oneffenheid bij de barst. De motor (AMC 258) loopt verder prima. Kan ik hier nog mee verder rijden of is dit echt een probleem? Komt dit vaker voor?

(zie detailfoto)

Graag jullie reactie want ik heb hier geen ervaring mee.

mvgr, Rene

post-4364-0-82734500-1331153634_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dat zo zie heb je al veel geluk gehad dat de zuiger nog niet meer schade heeft toegebracht. Als deze werkelijk breekt dan heb je heel veel motorschade wat waarschijnlijk niet meer te herstellen is. Maar hoe kwam je hier achter, bij toeval of had je al een vermoeden want ik kan me niet voorstellen dat je even je caterpan er onder uit haald om je zuigers te bekijken. Maar als je nu al zover bent haal dan de kop er ook even af om die zuiger te vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

trek ze er gelijk allemaal maar uit waarschijnlijk ijn die ook kapot of gescheurt bij pinstompen

als kop er toch af is en karter weg alle zuigers even controleren

Ja, ik was ze van plan allemaal even te controleren.

Is het bij het vervangen van de zuiger(s) ook nodig nieuwe zuigerveren/oliekering in te zetten, of kan je gewoon de oude overzetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als het blok toch open ligt. kun je beter op ebay.com een complete master rebuild kit kopen. of bij http://www.allstateengine.com heb je voor $ 407,62 type Master rebuild kit MKJ258D . compleet met zuigers zuigerveren drijfstanglagers krukaslagers pakkingset oliepomp nokkenas + lagers timmingset vriespluggen lifters. en je kunt er ook nog met paypal betalen. of je legt er een cherokee motor in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...