Spring naar bijdragen

Afmeting Wiel En Verbruik


Ralph123
 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

Ik weet dat het verbruik van onze bolides dusdanig is dat we ons om een litertje meer of minder niet al te druk maken, maar ik heb toch een vraag mbt het verbruik, ook meer uit nieuwsgierigheid.

Als je ipv de standaard wielen bv 31-ers monteert, dan is de wielomtrek een stuk groter.

Mbt het verbruik kan je dan naar mijn idee 2 verschillende redenaties toepassen:

- Het wiel is groter, dus de motor hoeft minder toeren te maken om bv 120 te rijden, dus het verbruik is gunstiger

of

- Inderdaad minder toeren, maar de motor moet hierdoor wel meer kracht geven (net alsof je continu berg op rijdt zeg maar) waardoor het verbruik juist ongunstiger is

Wat denken jullie? Of zou het niets uitmaken?

Groeten!

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het maakt uit. Met 30/9.50 op onze XJ ging het verbruik iets omhoog. Net als na de montage van een kleine liftkit: Bredere banden: meer rolweerstand, hogere auto: meer luchtweerstand. Totaal ongeveer 10%. in mijn geval. Niet schokkend. Kom nog steeds gemiddeld op ongeveer 1:8 tot 1:9 uit in 2wd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...