Spring naar bijdragen

Cherokee Xj 2,5 I Se Uit '94 2,5 Inch Verhoogd


cherokee'94
 Share

Recommended Posts

Jeep Cherokee XJ Jamboree 2.5i SE met APK tot april 2012

Hallo Jeepers, ik ga wegens aanschaf van een belastingvrije patrol (met toch wel een beetje pijn in mij hart) mijn Cherokee verkopen.

Hij heeft ongeveer 230.000 km op de teller (wordt nog mee gereden). Deze Cherokee is wat zuiniger vanwege de 2.5 lt motor. Heeft de wat lagere 4.11 overbrenging en de zwaardere chrysler 8.25 achteras. Mag 3300 kg trekken en doet dit ook met gemak. Rijdt gemiddeld 1:8 maar met de originele kleinere wielen haalde ik 1:10. Weegt maar 1448 kg dus is ook wat goedkoper in de wegenbelasting.

Kenmerken:

Kleur donker groen. Stoffen, beige interieur.

Voor 2 inch verhoogd met Terraflex verhogingsbussen en achter 2,5 inch verhoogd met add a leaf van Rancho.

Parttime tussenbak en handgeschakeld.

Trekgewicht 3300 kg op kenteken.

Diepe zwart gespoten US Wheels velgen met naafkappen en Hankook all terrainbanden 30x9,5x15 met nog +/-8 mm profiel.

Reservewiel met zelfde band.

radio- cd speler.

Mooi jeep motorkap logo.

Originele krik.

Origineel onderhoudsboekje.

APK, tot april 2012.

Wat ik er aan gedaan heb:

Nieuwe startmotor en nieuwe dynamo.

De hierboven genoemde verhoging.

Dorpels waren door geroest maar is netjes gelast.

Bodem overal nieuw plaatwerk ingelast

Nieuwe ondervloer onder vloerbedekking om de auto wat stiller te maken.

Deurscharnieren voor vervangen.

Nieuwe binnenspiegel.

Nieuwe bekerhouders

Nog te doen:

thermostaat is kapot, kosten inc pakking +/- 25 euro

De thermostaat is nu verwijderd, maar de verwarming doet het nog gewoon, alleen doet er een paar minuten langer over om warm te worden.

Kruisstuk met regelklepje tussen koelslangen is stuk, kosten 105 euro, maar de slangen zijn nu doorgekoppeld waardoor hij gewoon nog even goed rijdt en koelt als anders. Ik rij er zo nu al 2 maanden mee zonder problemen. En als je wil kan je het gewoon zo houden.

Elektrische ramen alleen nog vanaf bestuurderskant te bedienen maar nieuwe bedieningspaneeltjes zijn bij cherokeeparts.nl heel goedkoop te krijgen.

Klein gaatje in achterklep, maar je krijgt er een goede achterklep bij in zelfde kleur. Het gaatje is dicht gesmeerd dus lekt niet naar binnen en ik heb ook nog een Cherokee logo wat je er eventueel overheen kan aanbrengen, zodat je het niet meer ziet.

Dus nog een beetje werk maar allemaal zelf goed te doen terwijl je gewoon kan blijven rijden, en je hebt dan echt een fijne auto! En van de 2,5 lt zijn er niet veel te vinden in Nederland.

Als extra'tje krijg je er nog een originele Haynes Manual / werkplaatshandboek bij en nog een extra set originele Jeep honinggraad velgen. Verder heb ik nog meer reserve onderdelen liggen die je er ook bij krijgt.

De belasting en verzekering lopen tot de 26e en dan schors ik hem en knap hem zelf op zodat ik hem voor meer kan verkopen dus grijp je kans!

Richtprijs

post-5420-0-66634600-1329730838_thumb.jp

post-5420-0-97793400-1329730855_thumb.jp

post-5420-0-78484900-1329730870_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik stop er in zoverre mee dat ik bijn niks meer zelf doe. Alleen nog de kleine dingetjes en de rest laat ik doen. ik heb 5 jaar geleden een dubbele hernia gehad, van hersteld met fisiotherapie en revalidatie. Maar afgelopen september is het keihard terug gekomen.

De patrol is nu klaar en dat wordt mijn daily driver. Is zuiniger, geen belasting, en op diesel. Daarmee red ik het net met de km vergoeding die ik van de zaak krijg, want de auto van de zaak heb ik ingeleverd, omdat ik daar geen 20 minuten zonder pijn in kon zitten. Nu zit ik lekker hoog en recht en dat scheelt de helft :)

Wat betreft off road rijden, dat heb ik nooit echt gedaan. Heb hem altijd puur voor de paardentrailer gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik stop er in zoverre mee dat ik bijn niks meer zelf doe. Alleen nog de kleine dingetjes en de rest laat ik doen. ik heb 5 jaar geleden een dubbele hernia gehad, van hersteld met fisiotherapie en revalidatie. Maar afgelopen september is het keihard terug gekomen.

De patrol is nu klaar en dat wordt mijn daily driver. Is zuiniger, geen belasting, en op diesel. Daarmee red ik het net met de km vergoeding die ik van de zaak krijg, want de auto van de zaak heb ik ingeleverd, omdat ik daar geen 20 minuten zonder pijn in kon zitten. Nu zit ik lekker hoog en recht en dat scheelt de helft :)

Wat betreft off road rijden, dat heb ik nooit echt gedaan. Heb hem altijd puur voor de paardentrailer gehad.

inderdaad dat heb je verteldt toen je bij oms op de koffie was het is mooi klote voor je

dat je met je rug zit maar ja de tijd heelt alle wonde en we wensen je veel sterkte toe vanaf deze kant je weet

wel van welke kant en kom nog eens op de koffie als je wilt

mvrgr de jeeper :ohmy::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...