Spring naar bijdragen

Superior Of Moser Steekassen


Recommended Posts

Hey jeepers,

Ik ben bezig met nieuwe 1 pièce steekassen.

Ik twijfel tussen de moser of de superior assen.

Wie kan mij helpen te besluiten welke de besten zijn of misschien nog een ander alternatief.

T is voor mijn cj 7 met cheffy small block en 35 inch banden.

Alle tips zijn welkom.

Groet, Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tot op heden hebben de steekassen van Superior me nog niet in de 'steek' gelaten en na alle gebroken assen op de trails die ik heb gezien, ook op de heftigere trails in de USA, moet ik zeggen dat in mijn Jeepies ook alleen maar Superior steekassen gebruikt zullen worden (alhoewel met Moser de failure rate ook wel lijkt mee te vallen, dus gedeeltelijk ook een persoonlijke voorkeur op deze manier).

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tot op heden hebben de steekassen van Superior me nog niet in de 'steek' gelaten en na alle gebroken assen op de trails die ik heb gezien, ook op de heftigere trails in de USA, moet ik zeggen dat in mijn Jeepies ook alleen maar Superior steekassen gebruikt zullen worden (alhoewel met Moser de failure rate ook wel lijkt mee te vallen, dus gedeeltelijk ook een persoonlijke voorkeur op deze manier).

:)

Ik heb tot het heden nog nooit problemen gehad met superior steekassen. Persoonlijk zou ik niets anders gebruiken. Bu the way Moser is a good brand also. In jullie geval zou het op prijs en leverbaarheid neerkomen

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb tot het heden nog nooit problemen gehad met superior steekassen. Persoonlijk zou ik niets anders gebruiken. Bu the way Moser is a good brand also. In jullie geval zou het op prijs en leverbaarheid neerkomen

Bedankt voor jullie reactie !

Qua prijs is het verschil een paar tientjes dus daar maken we geen praat van.

Ik denk dat ik ook voor de superior ga.

Gr. Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reactie !

Qua prijs is het verschil een paar tientjes dus daar maken we geen praat van.

Ik denk dat ik ook voor de superior ga.

Gr. Rob

hoi rob.

informeer ook eens bij kees peters hier in Oosterhout. JeePee center.

heeft ook van die 1 delige steek assen liggen. kan je heel goed informeren over wat je het beste kan nemen.

groetjesssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi rob.

informeer ook eens bij kees peters hier in Oosterhout. JeePee center.

heeft ook van die 1 delige steek assen liggen. kan je heel goed informeren over wat je het beste kan nemen.

groetjesssssss

Hey Herris,

Die had ik al op mijn lijstje staan.

In ieder geval edankt voor je tip.

Latersssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Superior , Moser en Alloy USA zitten qua prijs allemaal rond de 250 a 260 dollar per set in de states. Kwalitatief zit er niet zo veel verschil tussen deze merken. Ik had in de cj7 moser steekassen achter zitten en superior steekassen voor. Achter nooit problemen gehad maar voor wel. Dat kwam mede door de locker, chevy v8, banden en rechtervoet.

Ik heb deze set toen zelf vanuit Amerika gehaald via Summit. Toen stond de dollar een stuk aantrekkelijker en was ik voor de moser steekassen achter iets meer als 300 euro kwijt bezorgt aan huis inclusief invoerrechten. Nu zou ik voor een set Moser of Superior steekassen achter aan huis bezorgt inclusief invoerrechten net geen 400 euro kwijt zijn.

Over Alloy USA kan ik niks zinnigs zeggen. Deze set heb ik nooit geprobeerd.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Superior , Moser en Alloy USA zitten qua prijs allemaal rond de 250 a 260 dollar per set in de states. Kwalitatief zit er niet zo veel verschil tussen deze merken.

Over Alloy USA kan ik niks zinnigs zeggen. Deze set heb ik nooit geprobeerd.

bovenstaande opmerkingen kan ik dan niet rijmen ... niet om als een eikel over te komen, maar Alloy USA komt in de verste verte niet in de buurt van Superior and Moser kwaliteit en er is uberhaupt niks 'USA' aan Alloy USA = matige Indiase kwaliteit (zowel de assen als de kruisjes).

Ik weet dat alles onder de (on)juiste omstandigheden kapot kan (ook Superior, Moser, Warn), maar falen van Alloy USA helaas weer van dichtbij mee mogen maken weken geleden ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The quality, the warranty of Alloy USA shafts is far below that of Superior. The only good thing about it is the price.

Which becomes far less than good when you break the damned shaft, in other words it makes you feel shafted in a hurry.

Not only do they break fairly easy, more than a few have the splines broached wrong so they will not even slide in the spider gears.

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bovenstaande opmerkingen kan ik dan niet rijmen ... niet om als een eikel over te komen, maar Alloy USA komt in de verste verte niet in de buurt van Superior and Moser kwaliteit en er is uberhaupt niks 'USA' aan Alloy USA = matige Indiase kwaliteit (zowel de assen als de kruisjes).

Ik weet dat alles onder de (on)juiste omstandigheden kapot kan (ook Superior, Moser, Warn), maar falen van Alloy USA helaas weer van dichtbij mee mogen maken weken geleden ...

Als alles zou moeten rijmen in het leven was het leven oh zo fucking saai toch ;)

Hier schijnt 1 jeeper in de buurt te rijden met een wrangler die allow usa eronder heeft zitten. Toen deze kapot ging heeft hij hem opgestuurd en kreeg netjes een nieuwe terug als garantie. Als het echt rubbish zou zijn zou men geen 10 jaar garantie geven lijkt mij. Verder haal ik alleen de info van Naxja , Pirate en Jeepforum.com. Tuurlijk is er altijd goed, beter en best. Het wordt ook al genoemd dat het ook te merken is in de prijs/kwaliteit verhouding. We kunnen niet in iemands portemonee kijken en wie weet is iemand uiteindelijk toch gevoelg voor de prijs die onderaan de streep staat. Het zal niet de eerste en zeker ook niet de laatste jeeper zijn die graag goede kwaliteit wil en uiteindelijk toch voor minder kiest.

In mijn huidige jeep heb ik in de ford as Dutchman axleshaft zitten omdat deze wel werden gemaakt in de splinevariant die ik wilde.

Bel Kees maandag op en koop bij hem een setje superieur steekassen. Dan kan je weer een hele tijd vooruit. Als het goed is heeft hij vast een setje op voorraad.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het echt rubbish zou zijn zou men geen 10 jaar garantie geven lijkt mij.

of je een 'goede' of lange garantie termijn met kwaliteit kunt vergelijken of vervangen weet ik niet ...
Verder haal ik alleen de info van Naxja , Pirate en Jeepforum.com.

dan zou je inmiddels beter moeten weten met Alloy USA ;) (dan vertrouw ik de OEM Spicer steekassen met Spicer kruisjes nog meer)

en zoals Aart al aanhaalde -> wat heb je aan een garantie als je ergens in de wildernis aan het Jeepen bent en de as begeeft het (en het kruisje, maar dat wil nog wel eens een kip-ei verhaal zijn).

En ik ben het helemaal met je eens dat niet iedereen hetzelfde budget heeft of hetzelfde geld wil uitgeven, maar 'onechte' zekerheid is ook niet bepaald jofel. Een solide aandrijfsysteem is belangrijker dan bumpers, lampen en wat je nog meer kunt bedenken, zoals ze in de US zeggen 'been there, done that' (and never again) of 'chrome don't get you home' en verzin er nog maar wat in die trant (sp?)

2817353200031658980ewyNoE_th.jpg

2448634170031658980hKpAxG_th.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben even wat gaan zoeken in mijn administratie omtrent de steekassen die ik in de XJ voor gebruikte. Deze kwamen uit Nederland en bleken 27 spline superior steekassen te zijn voor een dana 30 vooras. In de dana 44 achteras zaten moser steekassen.

In een korte tijd heb ik deze een aantal keren mogen vervangen. Zowel in Wamel, Veldhoven als in Rilland begaven deze steekassen het snel. 2 keer links voor en 1 keer rechts voor. Uiteindelijk is er overgestapt naar een dana 44 vooras omdat de nieuwe eigenaar de steekassen ook niet heel hield. Daar zitten ook superior steekassen in en locker en met de 37 inch swampers heeft hij nog geen problemen gehad.

Ben benieuwd of de topic starter al contact heeft gehad omtrent zijn nieuwe steekassen en wat het gaat worden en wat de kosten zullen zijn. De dollar wordt er niet beter op zag ik. De koers zit nu al op 1.30

Ook denk ik dat een axle truss of iets soortgelijks ook zal bijdragen aan een langer en probleemloos rijden. De assen krijgen het redelijk te verduren onder sommige terreinposities en dan komt er zoveel stress op een achteras te staan dat de steekassen dit niet fijn gaan vinden.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ben het helemaal met je eens dat niet iedereen hetzelfde budget heeft of hetzelfde geld wil uitgeven, maar 'onechte' zekerheid is ook niet bepaald jofel. Een solide aandrijfsysteem is belangrijker dan bumpers, lampen en wat je nog meer kunt bedenken, zoals ze in de US zeggen 'been there, done that' (and never again) of 'chrome don't get you home' en verzin er nog maar wat in die trant (sp?)

De onzekerheid van veel producten wordt vaak bepaald door de persoon die het bediend. Ik heb steekassen zien breken op het internet van standaard assen tot spider assen. Ik ken ook mensen die gewoon nog met hun standaard steekassen rijden met terreinbanden en lockers en dit al jaren probleemloos doen. Ik heb nog wat zitten lezen en het klopt helemaal dat superior als beter wordt ervaren dan alloy. Ik vind ook dat zekerheid heel belangrijk is maar dat ligt helemaal aan wat je van plan bent. Ga je er flink mee baggeren of ben je meer een wegridder en zal je sporadisch het terrein in gaan.

Als ik de jeep van de topicstarter bekijk en het me goed kan herinneren heeft deze jeep wel eens terrein gezien. De kans dat er zand enzovoort in de achteras zit na al die jaren is behoorlijk aanwezig. Geldt ook voor de remmen ( zijn volgens mij nog gewoon standaard ) Dan zou je als het echt om zekerheid gaat ook de bearings , dust shield enzovoort moeten vervangen. Deze bepalen in grote mate de totale zekerheid. Je kan mooie steekassen in je as stoppen maar als de overige zaken niet goed gecontroleerd en waar nodig vervangen zijn verdwijnt die zekerheid als sneeuw voor de zon.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben even wat gaan zoeken in mijn administratie omtrent de steekassen die ik in de XJ voor gebruikte. Deze kwamen uit Nederland en bleken 27 spline superior steekassen te zijn voor een dana 30 vooras. In de dana 44 achteras zaten moser steekassen.

In een korte tijd heb ik deze een aantal keren mogen vervangen. Zowel in Wamel, Veldhoven als in Rilland begaven deze steekassen het snel. 2 keer links voor en 1 keer rechts voor. Uiteindelijk is er overgestapt naar een dana 44 vooras omdat de nieuwe eigenaar de steekassen ook niet heel hield. Daar zitten ook superior steekassen in en locker en met de 37 inch swampers heeft hij nog geen problemen gehad.

Ben benieuwd of de topic starter al contact heeft gehad omtrent zijn nieuwe steekassen en wat het gaat worden en wat de kosten zullen zijn. De dollar wordt er niet beter op zag ik. De koers zit nu al op 1.30

Ik heb zeker contact gehad. Ik ga voor de superior. Kosten hiervoor liggen rond de 400 € met lagers, Krim ringen etc.

Is wel even een slok geld. Maar ja hoort er bij en volgens mij is het t wel waard.

Ik ben blij als ik weer kan rijden..

Nogmaals bedankt voor alle reactie's

Gr. Rob

Ook denk ik dat een axle truss of iets soortgelijks ook zal bijdragen aan een langer en probleemloos rijden. De assen krijgen het redelijk te verduren onder sommige terreinposities en dan komt er zoveel stress op een achteras te staan dat de steekassen dit niet fijn gaan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...