Spring naar bijdragen

Lekkage


Cherokee1994
 Share

Recommended Posts

Ik ben al een tijdje aan het tobben met het zoeken van een waterlekkage. Ik heb al de topics gelezen maar ik kom er nog niet uit. Ik heb vooral lekkage aan de passagiers zijde (toen ik terugkwam van mijn zomervakantie kon ik er zeker 3 liter water uit scheppen), maar ook, in mindere mate, aan de bestuurderszijde. En ik ontdekte laatst water in het midden van de vloer aan de achterkant, onder de plafondverlichitng. De hemelbekleding vertoont echter geen bruine vlekken. maar van onderen kan het niet komen!

Ik heb inmiddels de hele auto ontdaan van zijn bekleding. Ik zou dus direct moeten kunnen zien waar het water vandaan komt. De bodem heb ik ontdaan van roest en in de menie gezet. Binnenkort smeer ik er vloeibaar rubber op (metalsafe highbuild s-200). Heb ik in ieder geval geen last meer van roestvorming op de bodem als er weer water in staat..

Wat heb ik al gedaan/ontdekt:

water passagierszijde:

de raamlijsten verwijderd en de randen schoongemaakt. Ik heb de waterslang op de voorruit en er zelfs onder, tegen de kitrand aangespoten maar geen druppel lekkagge. Dus de ruit lijkt OK.

2. water over het dak laten lopen --> geen lekkage

3. water op de ramen aan de zijkant gespoten. Raamrubbers in de voordeuren hadden op sommige plekken scheurtjes, de afvoergaten onder in de deur zijn open. Het viel me op dat er water via de binnenbekleding van beide voordeuren naar binnen druppelde en via het deurrubber de auto in liep. Heeft iemand suggesties om dit op te lossen. Ik zat zelf te denken om de plastic folie die aan de binnenkant achter de binnenbekleding zit achter het plaatwerk van de deur te plakken zodat het water via de folie onder in de deur zakt. Maar andere suggesties zijn welkom

4. Ik heb water gespoten op de roosters bij de ruitenwissers dat water liep in de bak waarin de ruitenwissermotor zit en aandrijfarmen. Ik kon echter geen afvoer vinden. maar er ontstond ook geen lekkage (misschien niet lang genoeg gespoten)Heeft iemand een foto o.i.d om mij verder te helpen want zo'n ding zal toch wel ergens moeten zitten. Mijn auto staat als tie geparkeerd staat in de lengterichting op een licht schuine ondergrond. Als de passagierszijde aan de lage kant stond had ik die forse lekkage. Het vriendje van mijn dochter zei toen, en als je hem nou omdraait heb je dan nog last van lekkage. En ja hoor de lekkage was weg. (good thinking van die jongen! ik bale dat ik er niet zelf op gekomen was) Maar ik weet nog steeds niet waar dat water vandaan kwam. Iemand suggesties?

water bestuurderskant

1. lekkage via binnenbekleding deur. waarschijnlijk zelfde aanpak als aan de passagierszijde.

2. Deze week lag er ineens een plasje water op de vloer. Het had niet geregend en de auto staat al een week of 4 stil. Ik verdenk het mistige weer maar dat lijkt me aan de andere kant weer heel onwaarschijnlijk.

Water aan de achterkant.

Er zit een gsmdakattene aan de achterkant die later is aangebracht. Er zit wat oxidatie aan de bevestigingsmoer bij het dak maar van water sporen is geen sprake. Heeft iemand suggesties?

Het is een heel verhaal geworden. ik ben benieuwd naar de reacties.

Groeten,

Herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Herman,

Je hebt mijn topic 'water in de auto' dan waarschijnlijk ook wel bekeken.

Zelfde probleem en ik ben er nog steeds niet uit... :(

Ik heb hem een tijdje binnen laten staan en daarna voor in die paravan (waar je ruitenwissers zitten) een hele tijd water gespoten, dan komt het bij mij bij zowel de passagierszijde als de bestuurderszijde naar binnen lopen.

(wel na behoorlijk lang spuiten overigens, minuut of 5 - 10)

Verder dacht ik eerst dat het bij mijn voorruit lekte, maar dat lijkt toch niet het geval.

Lastige is zoals je zelf waarschijnlijk ook al gemerkt hebt dat je jezelf wel helemaal op de kop voor de passagiersstoel kunt wurmen, maar dat het kijken dan toch nog steeds erg lastig is.

Ik blijf nog zoeken en laat het weten als ik echt iets gevonden heb.

Groeten,

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai. Heb exact het zelfde probleem gehad. Alles uit de kast gehaald. de ene keer als het geregend had niets aan de hand en de andere x blank.Hoe kan er in vredesnaam zoveel water in de auto komen zonder dat ik kan ontdekken waar het vandaan komt. Net als jij alles nagelopen zoals jou. met nood weer in de jeep gelegen om maar iets te ontdekken. Naar carglass geweest om mijn voorraam te laten kitten. Radeloos, Totdat. Ik het zo zat was en mijn voorstoelen verwijdert heb vloerbedekking eruit met ondertapijt, (dat ondertussen stonk als de pest). Wat bleek ?. Het meeste water wat je vindt n a regen of noodweer bevind zich al in je auto. Er komt iedere keer water bij maar geen liters per nacht anders had je dat wel ontdekt. De stand van je Jeep bepaalt waar het water naar toe loopt (dus ook in beperkte mate naar je pasagierskant, ondertapijt werkt als een spons.). Waar de lekkage uiteindelijk vandaan kwam zal ik je proberen uit te leggen. Ik zal om te beginnen aan de bestuurderskant het linkerpaneel (waar ook de voorklephendel zit) te verwijderen.Eerst her dorpeltje losschroevennatuurlijk. Probeer als het regent je vinger op dat gedeelte tegen de carrosserie te houden.De kans is zeer groot dat je nu de waterloop ontdekt tegen je vinger die voor het oog ontzichtbaar is. Dit water komt WEL van het voorraam. Dit is een kwaaltje van de cherokee heb ik vernomen van jeepers. Je moet je linker voorruitlijst verwijderen en dan zal je hoogstwaarschijnlijk ontdekken dat linksonder er toch (wederom allen met de vinger op te merken) het water onopvallend vauit hier naar binnen sijpelt. Ik hoop dat je het snel kan vinden want hier raak je behoorlijk gestrest van. Heel veel succes met je speurtocht. Ik hen dit van kennissen uit de states, en heeft na het van binnenuit kitten de oplossing geboden. Heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties. Inmiddels heb ik de hele bodem voorzien van een laag rubber. Als tie nu nat wordt heeft het in ieder geval geen gevolgen meer voor het plaatwerk B) . Ik ga verder zoeken. Ik laat weten hoe het afloopt. Als iemand nog suggesties heeft dan hoor ik die graag.

Groet, Herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Nou, dat we het nog mogen meemaken... ik heb bij mij het euvel eindelijk gevonden....

Wat ik heb gedaan is het volgende:

Spatborden links en rechts losgeschroefd (alleen de schroefjes (4 stuks geloof ik) onder de motorkap en de 2 schroefjes die je ziet als je je deur open hebt).

Dan kan je het spatbord een stuk opzij trekken en zie je op de plek van de pijl bij de foto dat daar een stuk gekit zit (af fabriek) met een soort plamuur.

Dat was bij mij aan alletwee de kanten kapot en gedeeltelijk weg en blijkbaar loopt daar het water naar binnen.

Dichtgekit met een speciale buitenkit en voila... probleem voorbij....

Wellicht dat iemand er iets aan heeft...

jeep.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat we het nog mogen meemaken... ik heb bij mij het euvel eindelijk gevonden....

Wat ik heb gedaan is het volgende:

Spatborden links en rechts losgeschroefd (alleen de schroefjes (4 stuks geloof ik) onder de motorkap en de 2 schroefjes die je ziet als je je deur open hebt).

Dan kan je het spatbord een stuk opzij trekken en zie je op de plek van de pijl bij de foto dat daar een stuk gekit zit (af fabriek) met een soort plamuur.

Dat was bij mij aan alletwee de kanten kapot en gedeeltelijk weg en blijkbaar loopt daar het water naar binnen.

Dichtgekit met een speciale buitenkit en voila... probleem voorbij....

Wellicht dat iemand er iets aan heeft...

jeep.jpg

Je moet er maar opkomen zeg. Ik ga het bij mij ook nakijken want ik had 'mijn euvel' nog niet gevonden en me er al een beetje bij neergelegd dat dit waterprobleem een typisch XJ probleem is en eigenlijk bij een echte XJ hoort.....zo van 'als jouw XJ niet lekt dan heb je geen echte.... :wacko: Je moet toch wat als je er niet uitkomt, nietwaar? :no: Maar dit geeft weer hoop! :rolleyes: Thanks!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ha, ha... ja ik ben er ook al maanden (wel met grote pauzes ertussen, dat dan weer wel...) mee bezig geweest, maar uiteindelijk bij mij in ieder geval het probleem gevonden.

Je kunt het sowieso proberen of dat bij jou ook op deze manier is opgelost, het is een klusje van niets, met demonteren, schoonmaken, kitten en alles weer monteren zowel links als rechts was ik totaal denk ik een uurtje bezig.

Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...