Spring naar bijdragen

Welke Keggen Plaatsen Bij Welke Verhoging (Yj)


Nervik
 Share

Recommended Posts

Hallo

Ik ben nu al een tijdje aan het denken om mijn wrangler een stukje te verhogen d.m.v. shackles

omdat dit nogal goedkoop lijkt en omdat mijn budget nu weer eens niet zo groot is. Maar bij het

zoeken op verschillende topic`s weet ik nog steeds niet of ik hier ook een setje keggen nodig heb?

En zo ja, welke hoek bij 1" verhoging?

Nervik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het belangrijkste is dat je as kruisjes hoeken binnen de norm blijven. Dit voorkomt trillingen en 'kruisjesvreten'.

Trillingen zijn niet alleen hinderlijk maar vernield ook de lagers en seals. Bovenmatige slijtage aan kruisjes veroorzaakt ook weer trillingen en in het ergste geval een asbreuk.

In je FSM staat -als het goed is- een uitgebreide omschrijving hoe je de ashoeken kunt meten en wat de grenswaarden zijn.

Bij mijn 1,5" verhoging moest ik al een tussenbak drop en 4 graden keggen plaatsen.

Ik denk dat jou aslengte iets korter zal zijn als bij mijn XJ waardoor de hoeken meer veranderen bij verhoging.

Gewoon doorrijden en wachten tot je ergen 'last' van krijgt is natuurlijk een mogelijkheid maar niet aan te bevelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...