Spring naar bijdragen

Grand Cherokee Wj Valt Uit Tijdens Het Rijden


Recommended Posts

Beste Jeep-liefhebbers,

Ik wil me hierbij netjes voorstellen en tegelijk met de deur in huis vallen.

Mijn naam is Jermain en bezit geen Jeep (ik rij er wel vaker in ;) ) . Maar mijn schoonvader heeft er al 2 Grand Cherokee's gehad en de huidige zorgt de laatste tijd voor een erg vervelende koppijn. Het betreft een WJ 4.0L 6Cyl. uit 1999 en loopt op LPG.

Tijdens het rijden valt hij namelijk helemaal uit! Na zo'n 10minuten opnieuw te starten, loopt hij weer "normaal". Maar dit is niet te doen als je dagelijks op de snelweg zit en dit probleem elke dag meemaakt. Ook met het uitschakelen van de LPG (dus op benzine rijden) gebeurt dit.

We hebben de Jeep naar de garage gereden, en die kreeg bij de diagnose in eerste instantie geen storingen, en na enkele malen gaf hij een storing bij de alarm. De alarm maar losgekoppeld, maar het probleem doet zich nogsteeds voor...en nogsteeds geen foutmelding.

De garage heeft ook de sensoren bij de krukas schoongemaakt, en had na een uur rijden (!) geen last meer van.

Maar helaas stond schoonpa vandaag weer een kwartier stil langs de snelweg.

Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt en wat zou het probleem kunnen zijn?

We danken jullie bij voorbaat voor het meedenken, de hulp en de tips!

P.S.

Ik hoop dat ik als autoliefhebber en niet Jeep-bezitter jullie hulp op dit forum ook mag inschakelen :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb dit ook ooit meegemaakt met m'n WJ 4ltr uit 2001.

Best eng op de snelweg :-)

Het was een sensor: als ik me goed herinner de crankshaft positionering sensor. De jeep garage wist in ieder geval dat dit de meest voorkomende oorzaak van dit probleem is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...