Spring naar bijdragen

Wagoneer 1974 Elektrisch Achterraam Wil Niet Meer Naar Boven


Recommended Posts

Hey, ik zit met een probleempje

Heb sinds kort een Wago uit 74 en daarvan heb ik het achterraam elektrisch geopend maar als je hem weer wilt sluiten dan blijft hij ergens onderin vasthaken...

Nou zou er een borgje moeten zitten dat los zit maar ik zie niet hoe ik daar bij moet komen. Het inspectieluik heb ik al verwijderd en met extra handkracht krijg ik het raam ook niet omhoog, lastig als het gaat regenen...

Weet iemand de oplossing voor dit mankement?

Groet Motomuissie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, ik zit met een probleempje

Heb sinds kort een Wago uit 74 en daarvan heb ik het achterraam elektrisch geopend maar als je hem weer wilt sluiten dan blijft hij ergens onderin vasthaken...

Nou zou er een borgje moeten zitten dat los zit maar ik zie niet hoe ik daar bij moet komen. Het inspectieluik heb ik al verwijderd en met extra handkracht krijg ik het raam ook niet omhoog, lastig als het gaat regenen...

Weet iemand de oplossing voor dit mankement?

Groet Motomuissie

het achterraam heeft twee stangen en die zitten opgesloten met een ring met een gat er in waarschijnlijk is een van de twee ringen er af geschoven of gebroken dan kan je hem vinden in de achterklep

ze zitten ongeveer op de helftvan de klep binnen zijde natuurlijk

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Theo,

Maar hoe kom ik er dan bij met die ruit die onderin zit, en er dus lelijk ervoor en dus in de weg?

En is zo een stang dan van de onderkant van het glas afschoven, bedoel je dat?

Dat inspectieluik is erg klein uitgevallen... en ik heb grote klauwen :-)

Gr.

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Theo,

Maar hoe kom ik er dan bij met die ruit die onderin zit, en er dus lelijk ervoor en dus in de weg?

En is zo een stang dan van de onderkant van het glas afschoven, bedoel je dat?

Dat inspectieluik is erg klein uitgevallen... en ik heb grote klauwen :-)

Gr.

Eric

eric,

achter de vloer bedekking zit een groot luik dan moet je proberen er tussen te komen is moeilijk maar mogelijk

ik heb het namelijk ook een keer gehad de sluitring was gebroken of je probeerd de beveiliging aan de zijkant van je klep te ontgrendelen en dan je raam iets om hoog teschuiven elektrische ongeveer op de helft dat is de juiste positie dat je er het beste bij kan komen succes

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eric,

achter de vloer bedekking zit een groot luik dan moet je proberen er tussen te komen is moeilijk maar mogelijk

ik heb het namelijk ook een keer gehad de sluitring was gebroken of je probeerd de beveiliging aan de zijkant van je klep te ontgrendelen en dan je raam iets om hoog teschuiven elektrische ongeveer op de helft dat is de juiste positie dat je er het beste bij kan komen succes (aan de stang zit een staafje dat weer ergens overvalt en daar zit een sluitring over)

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eric, Theo bedoelt de sluitring op de foto. Je kunt de ruit uit het U-profiel halen, voorzichtig doen, daarna kun je bij alle andere zaken die met het mechanisme te maken hebben (zoals de borgringen).

Gr. Martijn

binnenkant_klep.jpg

Hoi Martijn, nu is het me duidelijk.

Heel fijn zo een foto van je van het mechanisme, meteen duidelijk!

Het bleek dat een van de twee pinnen waar zo een borgring omheen zit er uit lag, met een smal houtje van boven af terug gedrukt en voila hij doet het weer!

Die borgringen zijn geloof ik al jaren geleden weggeroest maar als hij weer los gaat weet ik hem wel weer te fixen.

Heb meteen de boel een beetje gesmeerd en hopen dat het even goed gaat haha.

Kun je het glas eigenlijk makkelijk uit die U-profiel trekken of is die vastgelijmd?

Ik ben trouwens wel op zoek naar een betere complete achterklep want deze is nogal doorgeroest helaas.

Bedankt voor jullie meedenken

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...