Spring naar bijdragen

Heftige Lekkage Koelwater En Schuddende Motor Bij Stationair Draaien


Raak
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Heb 2 dagen geleden een Jeep Grand Cherokee 5.9l I Limited kunnen bemachtigen.

Geweldige auto bij de proefrit en de reis naar huis. Volgende dag toen ik naar mijn werk moest merkte ik dat de auto wat koelwater verloor. Op het werk aangekomen heb ik het probleem voorgelegd bij wat hobbyisten op het industrieterrein.

Toen we de motorkap opende viel ons meteen op dat de motor stationair flink schudde. Toen we de radiator opendraaide spoot hier onder hoge druk veel koelwater uit. Toen bleef het wat na borrelen maar zodra we deze weer afsloten ontstond er weer veel druk met het gevolg dat hij weer overstroomde. Stationair schudt de motor dus heftig maar zodra er maar een beetje gast wordt gegeven loopt deze weer goed.

Na dit gezien te hebben zouden we even een stukje proefrijden om de tempratuur onder het rijden in de gate te houden. Maar toen wou de auto niet meer starten. Het starten probeerde we 4 keer waarna de Start motor vast liep.

Dit ziet ernaar uit als een beste miskoop maar misschien kent iemand dit probleem of heeft misschien een idee om dit te verhelpen?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Heb 2 dagen geleden een Jeep Grand Cherokee 5.9l I Limited kunnen bemachtigen.

Geweldige auto bij de proefrit en de reis naar huis. Volgende dag toen ik naar mijn werk moest merkte ik dat de auto wat koelwater verloor. Op het werk aangekomen heb ik het probleem voorgelegd bij wat hobbyisten op het industrieterrein.

Toen we de motorkap opende viel ons meteen op dat de motor stationair flink schudde. Toen we de radiator opendraaide spoot hier onder hoge druk veel koelwater uit. Toen bleef het wat na borrelen maar zodra we deze weer afsloten ontstond er weer veel druk met het gevolg dat hij weer overstroomde. Stationair schudt de motor dus heftig maar zodra er maar een beetje gast wordt gegeven loopt deze weer goed.

Na dit gezien te hebben zouden we even een stukje proefrijden om de tempratuur onder het rijden in de gate te houden. Maar toen wou de auto niet meer starten. Het starten probeerde we 4 keer waarna de Start motor vast liep.

Dit ziet ernaar uit als een beste miskoop maar misschien kent iemand dit probleem of heeft misschien een idee om dit te verhelpen?

Alvast bedankt!

Draai de bougies er eens uit en kijk of dat ze er netjes koffiebruin uitzien.

Het lijkt een beetje op een lekke koppakking of gescheurde kop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draai de bougies er eens uit en kijk of dat ze er netjes koffiebruin uitzien.

Het lijkt een beetje op een lekke koppakking of gescheurde kop.

effe nog wat tips erbij :P ..

Je kunt het ook zien aan de witte rook uit de uitlaat..

Maar het kan ook wezen dat je thermostaat blijft hangen, of dat er lucht in het systeem heeft gezeten waardoor het nu gebeurd, (gezien onregelmatig stationeer)

Dus probeer is opnieuw, je systeem te vullen en ook goed te onluchten (kachel heet dop expantievat erafhouden tijdens warm worden enz..)

Dan merk je gelijk ook of je thermostaat werkt (alle slangen warm worden ook je radiator) dus geen verstoppingen zijn..

Koppakking eruit bij een dikke V8 lijkt me onwaarschijnlijk, of deze moet op gas lopen, gelopen hebben..

Nou succes hoop dat je hier wat aan hebt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...