Spring naar bijdragen

Selec Trac


Gast Wim Smalbil
 Share

Recommended Posts

Gast Wim Smalbil

Ik ben een nieuwe Jeep Cherokee 3,7V6 Ltd rijder. Diverse personen heb ik gevraagd om de werking van de Selec Trac uit te leggen. Helaas nog niet naar volle tevredenheid. Vooral het full time 4wd is verward. Waneer en in welke situaties draaien de voor en achterwielen en hoe gaat dat in z'n werking.

Kan iemand mij dit goed uitleggen of informatie toesturen hoe dit zit.

Wsmalbil@vaslo.nl huh.gifhuh.gifhuh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Wim Smalbil
Originally posted by DutchPowerCow@Jan 21 2004, 12:46

Wim, info over dit onderwerp kun je hier lezen.

Ik hoop dat je hiermee wat antwoorden krijg.

Succes & enjoy cool.gif

De site is inderdaad prachtig, echter mijn vraag blijft en luidt als volgt:

Is de full-time 4wd van de selec trac een "on demand" systeem of een permant systeem, dus met permanente aandrijving op alle wielen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Wim Smalbil
Originally posted by XJos88+Jan 24 2004, 23:25 -->
<!--QuoteBegin-Wim Smalbil@Jan 24 2004, 15:16

Is de full-time 4wd van de selec trac een "on demand" systeem of een permant systeem, dus met permanente aandrijving op alle wielen

permanente aandrijving van alle vier de wielen

Dankjewel Jos, maar een doorvraagje. Wat als de voorwielen gaan slippen, gaat dan het vermogen naar de achterwielen en andersom. Zit er ook een limited slip op laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Wim Smalbil@Jan 25 2004, 13:04

...Wat als de voorwielen gaan slippen, gaat dan het vermogen naar de achterwielen en andersom. Zit er ook een limited slip op...

Volgens Jeep.com is het een open center differentieel, dus zodra één voorwiel slipt sta je stil. sad.gif Meestal zit achter een limited slip diff in de as zodat je nog ietsje vermogen hebt op de andere wielen.

De Selec-Trac kent geen vermogen verplaatsing van voor naar achter of andersom. In 4WD-full-time wordt het vermogen gewoon verdeelt over alle 4 wielen (48% voor, 52% achter volgens Jeep.com)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...