Spring naar bijdragen

Lichte vracht


zolf
 Share

Recommended Posts

hi, zit met een probleem.

Ik heb een aantal maanden geleden een tj sahara gekocht van mei 2000 in Duitsland. De bedoeling was deze wagen in België in te schrijven als lichte vracht met een 'alleenstaande keuring'. maar om een tj als LV te homologeren moet je in B de goedkeuring hebben van Daimler Chrysler.

Aangezien hier de laatste tijd zoals bij jullie wat gedonder is ivm de lichte vracht voordelen etc heeft Jeep gezegd deze toestemming niet meer te verlenen.

spijtige is dat mijn jeep al defenitief aangepast is en ik deze MOET inschrijven als lichte vracht. nu gaat dit niet in B dus zal het in Nederland of Duitsland ofzo moeten gedaan worden.

als ik mijn wagen niet in een buurland kan omvormen naar LV en dan terug kan inschrijven in B is mijn wagen dood ijzer en kan ik er nooit mee rijden sad.gif ..

dus bij deze hoor ik even of hier iemand me meer kan vertellen hoe dit in Nederland in zijn werk gaat. dit als je moet denken dat ik momenteel een duitse wagen heb. en als het mogelijk is een id'tje over de prijs..

thx al

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval moet je dan erg snel worden.... 1 Juli bestaat het "Grijze kenteken" , zoals dat hier heet, in Nederland ook niet meer voor particulieren.

Verder zal eeen standaard wrangler ook nu al niet meer op grijs kenteken gezet worden, omdat de maten niet aan de eisen voldoen. Dus wordt het dan een geel kenteken.... en een klein kapitaal aan BPM ( een speciale Nederlandse belasting) afdragen.... sad.gif ( waarschijnlijk krijg je die bij export naar België wel weer terug, maar toch...)

Misschien kun je wat via een Duitse dealer regelen? Dat die de toestemming van DC kunnen verlenen ofzo?

Maar Dood ijzer zal het niet zijn, want in Nederland kun je er altijd wel weer een kenteken op krijgen, al zal het dan geen grijs cq lichte vracht zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...