Spring naar bijdragen

Ruitenwissers Gedonder


M-REX
 Share

Recommended Posts

Zal een poging doen om dit uit teleggen

Als ik met de jeep over de weg rij en ik kom een vrachtwagen tegen en die is mijn dan voor bij gaan me ruitenwissers spontaan aan

Door de wind vlaag die van de vrachtwagen af komt.

Als ik zo als van de week in behoorlijk regen bui rij dan stoppen mijn ruiten wissers er spontaan mee vooral als er een flinke stortbui is

De oorzaak er van had ik snel gevonden alleen niemand kan mij hier over iets uitleggen

Ik heb ik mijn zekering kast een soort van blokje zitten zie foto.s dit blokje bepaalt mijn nul stand van ruiten wissers

Hoe ik ruitenwissers uit zet hij gaat al weer naar zijn nul stand toe

Op het blok staat 45 amp 12 volt en G T E meer niet

Heb het blokje er tussen uit gehaald en een 30 amp zekering er in gestop en probleem is over alleen tja als ik hem nu uit zet gaat niet meer naar De nul stand en blijft staan waar ik heb uit zet dus eveN spelen met de knop zo dat hij als nog in de nul stand komt

zijn er meer die er zo blokje tussen hebben zitten ??????????????????????????

9z57lzrz4a3adpq17zfo.jpgj61tjlpxwvbt8vqwvqss.jpgqz15222y7ehgm1l73ukd.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

IUk had ook zo'n blokje. Volgens mij is het alleen een zekering. Bij mij trilde die los, en dan deden ze het ook niet meer. Ook ik hb 'm vervangen door een gewone zekering; geen probleem. En volgens mij zit bij jou daar het probleem ook niet.

Mijn vorige ruitenwissemotor stopte ook niet in de nulstand, maar op de plaats waar je de schakelaar uitzette. Dat kwam door de sleepcontacten in de ruitenwissermotor zelf. Daar bleek een contactje van afgebroken te zijn. Een andere motor gaf de oplossing.

Als de wissers na het uitzetten van de schakelaar wel doorlopen tot een bepaald punt en daar stoppen, kan het ook zijn dat de positie van de hefboom op de as van de ruitenwissermotor verkeerd is. Omdat hij het kennelijk wel goed gedaan heeft, lijkt me dit niet waarschijnlijk.

Ik vermoed dus dat het de motor zelf is. Die kun je overigens openmaken en kijken wat er loos is.

Succes.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

IUk had ook zo'n blokje. Volgens mij is het alleen een zekering. Bij mij trilde die los, en dan deden ze het ook niet meer. Ook ik hb 'm vervangen door een gewone zekering; geen probleem. En volgens mij zit bij jou daar het probleem ook niet.

Mijn vorige ruitenwissemotor stopte ook niet in de nulstand, maar op de plaats waar je de schakelaar uitzette. Dat kwam door de sleepcontacten in de ruitenwissermotor zelf. Daar bleek een contactje van afgebroken te zijn. Een andere motor gaf de oplossing.

Als de wissers na het uitzetten van de schakelaar wel doorlopen tot een bepaald punt en daar stoppen, kan het ook zijn dat de positie van de hefboom op de as van de ruitenwissermotor verkeerd is. Omdat hij het kennelijk wel goed gedaan heeft, lijkt me dit niet waarschijnlijk.

Ik vermoed dus dat het de motor zelf is. Die kun je overigens openmaken en kijken wat er loos is.

Succes.

Bert

als ik het blokje er in doe gaat die naar ze nul stand toe en met een normale zekering niet

maar zal de ruitenwissermotor eens los halen

en ga ook eens het blokje uit mekaar halen het blokje geeft en vreemde oms waarde aan en vermoedelijk is een soort van thermische

beveiliging dus toch een zekering

maar bedank voor de tip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...